Na ten moment gama modelowa BMW serii 1 obejmuje dwa silniki benzynowe i aż trzy wysokoprężne. Cennik otwiera wersja 118i, pod maską której znalazł się trzycylindrowy silnik o objętości skokowej 1,5 litra. Generuje moc 140 KM, a w duecie z manualną skrzynią biegów rozpędza się do 100 km/h w 8,5 sekundy. Taka konfiguracja kosztuje 105 900 zł. Wariant z przekładnią automatyczną jest droższy o ponad 8,5 tysiąca złotych.
Dokładnie na drugim końcu cennika znalazła się topowa odmiana benzynowa - M135i. Dwulitrowy silnik o mocy 306 KM (taki, jak u bezpośredniego konkurenta - Mercedesa A35) zestawiono z napędem na cztery koła xDrive i sportową automatyczną skrzynią biegów. To póki co topowa propozycja w cenniku nowej "jedynki" - za M135i zapłacimy 192 900 zł.
Po stronie silników wysokoprężnych mamy trzy opcje - 116d, 118d oraz 120d. Bazowy wariant generuje 116 KM. W połączeniu z manualną skrzynią kosztuje 113 500 zł, a z automatem - 122 005 zł. Odmiana 118d to już motor oferujący 150 KM, który występuje tylko ze skrzynią automatyczną - zwykłą (132 353 zł) lub sportową (134 815 zł). Topowy diesel to dwulitrowy motor o mocy 190 KM, za niego zapłacimy co najmniej 146 800 zł, a decydując się na sportową przekładnię - nawet 149 262 zł.
BMW oferuje kilka linii wyposażeniowych - Advantage (dopłata do wersji 118i wynosi 3 300 zł), Sport Line (17 000 zł), Luxury Line (18 210 zł) oraz M Sport (21 500 zł). Poza tym mamy jeszcze bardzo obszerną listę wyposażenia dodatkowego.
Producent zapowiada, że niebawem w cenniku pojawią się kolejne wersje silnikowe, aby gama nowej "jedynki" była jak najbardziej zróżnicowana. Pojawią się zatem kolejne warianty benzynowe (120i, 125i, a mówi się nawet o 130i) oraz podwójnie doładowany silnik wysokoprężny o oznaczeniu 125d.