We wrześniu na polskie drogi wyjedzie samochód autonomiczny. Po co? Testowanie samochodowych systemów sterujących w rzeczywistych warunkach drogowych ma potwierdzić rezultaty dotyczące niezawodności takich systemów uzyskane w symulowanych warunkach, tzn. poprzez modelowanie matematyczne i symulacje komputerowe oraz testy na dedykowanych i zamkniętych obszarach, typu tory testowe.
Pojazd testowany będzie poruszał się na poziomie trzeciego stopnia automatyzacji, czyli automatyzacji warunkowej. System będzie wykonywał wszystkie czynności związane z kierowaniem samochodem. Przez cały czas trwania testu w aucie będzie przebywał kierowca, który będzie trzymał ręce na kierownicy, tak aby w każdej chwili móc przejąć nad nim kontrolę.
Trasa testu przebiega jedynie na obszarze województwa małopolskiego przez Kraków oraz gminy Wieliczka, Niepołomice, Kłaj, Bochnia, Rzezawa, Brzesko, Borzęcin, Wojnicz, Wierzchosławice, Tarnów, Żabno i Lisia Góra. Obejmuje ona odcinek autostrady A4 od węzła Kraków Skawina do węzła Tarnów Centrum i z powrotem. Przez cały czas prowadzenia prac badawczych pojazd testowy będzie eskortowany przez 2 pojazdy wyposażone w żółte lampy ostrzegawcze.
W zależności od warunków atmosferycznych prace badawcze miałyby być prowadzone w dniach 9-13 września 2019 r. w godzinach od 10 do 15.