Sprawdzony - Niekręcony. Od września w Polsce ma być łatwiej kupić używany samochód z gwarancją przebiegu

Od września uczciwi handlarze, komisy i dealerzy aut używanych będą zrzeszeni w ramach kampanii "Sprawdzony - Niekręcony". Ma to ułatwić klientom dostęp do samochodów używanych z pewną przeszłością.

Kampania "Sprawdzony - Niekręcony" ruszy we wrześniu. Organizują ją Związek Dealerów Samochodów i Stowarzyszenie Komisów, które będą wspierane przez partnerów. Cel jest jeden: ułatwić klientom dostęp do samochodów sprawdzonych i pewnych, czyli z oryginalnym przebiegiem. Jak ma to działać?

Oryginalny przebieg albo kara

Wszystkie firmy związane z handlem autami używanymi, które dołączą do kampanii „Sprawdzony - Niekręcony” będą deklarować w załączniku do umowy z klientem, że sprzedawane przez nich używane auta są sprawdzone i mają „gwarancję przebiegu”. Jeśli klient na podstawie zasad z regulaminu akcji udowodni, że samochód miał przed transakcją cofnięty licznik, to sprzedawca auta będzie musiał nie tylko zwrócić mu pieniądze za samochód (co wynika w większości przypadków z przepisów prawa), ale także zapłacić karę umowną w wysokości 1000 złotych.

Chcemy, aby do akcji „Sprawdzony - Niekręcony” włączyło się co najmniej kilkaset firm sprzedających auta używane, te zrzeszone w Związku Dealerów Samochodów i w Stowarzyszeniu Komisów oraz jeszcze niezrzeszone. Wierzymy, że dzięki tej kampanii usuniemy z rynku nieuczciwe osoby, które sprzedają pojazdy z „drugiej ręki”. Polak, kupujący auto używane, musi mieć jak największą pewność, że auto jest bez wad prawnych i z gwarantowanym przez sprzedawcę prawdziwym przebiegiem

- informują organizatorzy kampanii.

Sprawdzony - Niekręcony to kontynuacja kampanii "Zwijajcie szyldy"

25 maja 2019 roku weszła w życie ustawa penalizująca w kodeksie karnym przestępstwo „kręcenia liczników”. W związku z tym Związek Dealerów Samochodów i Stowarzyszenie Komisów, przy wsparciu partnerów, rozpoczynają kampanię „Sprawdzony - Niekręcony”. Akcja ma charakter informacyjny, marketingowy i prawny, a jej celem jest dopilnowanie, żeby postanowienia ustawy były stosowane i egzekwowane.

Projekt składa się z kilku etapów. Pierwszy, pod hasłem „Zwijajcie szyldy”, ma spowodować zniknięcie z polskiego rynku firm, które opierają swój biznes na usługach „korygowania liczników”. Inauguracja tej części kampanii miała miejsce 24 maja 2019 r. Drugi – główny – etap kampanii, pod hasłem „Sprawdzony - Niekręcony”, ruszy w pierwszych dniach września 2019 r. i potrwa do czerwca 2020 r. W tę część akcji zaangażują się działy aut używanych dealerów samochodów, firmy sprzedające auta używane, komisy samochodowe oraz importerzy z flotą pojazdów z drugiej ręki w całej Polsce.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA