BMW, Audi, Mercedes czy Volvo? Rywalizacja w klasie premium coraz ciekawsza

Piotr Koz³owski
BMW walczy z Mercedesem, a Audi z Volvo. Jednocze¶nie ca³y rynek samochodów marek premium zalicza kolejne spadki.

W czerwcu zarejestrowano w Polsce 5741 samochodów klasy premium. To o 6,39 proc. mniej w porównaniu z majem tego roku i o 8,31 proc. mniej w zestawieniu z czerwcem roku ubiegłego. Jednak dzięki imponującym wynikom z marca udało się osiągnąć wzrost w ujęciu 6-miesięcznym - w porównaniu z pierwszym półroczem 2018, w tym roku zarejestrowano nad Wisłą o 7,28 proc. więcej samochodów klasy premium. Nie jest to jednak gwarantem dobrych wyników całorocznych, bo od rekordowego marca, miesiąc w miesiąc polski rynek aut premium maleje, co obrazuje analiza przygotowana przez IBRM Samar.

Najpopularniejsze marki premium w Polsce 2019

Najpopularniejszą marką premium w 2019 roku w Polsce jest BMW. Przez pierwsze pół roku zarejestrowano 9753 aut Bawarczyków. Względem pierwszego półrocza 2018 BMW urosło w Polsce o imponujące 38,42 proc. Największy w tym udział serii 3, która znalazła 1783 nabywców. Znajdującą się na im miejscu "piątkę" wybrało 1493 klientów.

BMW odczuwa na swoich plecach oddech Mercedesa, na którego zakup w pierwszym półroczu 2019 roku zdecydowało się 9148 Polaków (o 9,1 proc. więcej niż rok temu). Do tego wyniku nie przyłożyły się osobowe wersje Citana, Vito, Marco Polo i Sprintera - nie brano ich pod uwagę w statystykach. Najczęściej kupowanym w Polsce Mercedesem jest GLC Coupe, na którego zdecydowało się 1306 osób. Nieco mniej, bo 1220 klientów, kupiło A-Klasę.

W walce o pierwsze miejsce wśród marek premium w Polsce w tym momencie liczą się tylko BMW i Mercedes. Trzecie Audi zaliczyło spore spadki (-17,87 proc.) i może się pochwalić wynikiem 6487 rejestracji. Najpopularniejszym Audi w Polsce niezmiennie pozostaje Q5 (1113 rejestracji), a numerem dwa - A6 (954 rejestracji).

O krok od podium jest Volvo, które jednak - jeśli obecne trendy się utrzymają - ma szansę zastąpić Audi na trzecim stopniu podium. Na nowe Volvo w pierwszym półroczu 2019 roku zdecydowało się 5939 osób. Co prawda jest to wynik o 2,13 proc. słabszy niż przed rokiem, to jednak dynamika spadków jest znacznie mniejsza niż w marce z Ingolstadt. Najczęściej kupowanym Volvo wciąż pozostaje XC60 (2407), które wyprzedza drugie XC90 (839). Jednocześnie XC60 wciąż jest liderem najczęściej kupowanych w Polsce aut klasy premium. Za nim znajduje się BMW serii 3, a podium zamyka seria 5, nieznacznie wyprzedzająca czwarte BMW X3.

Zobacz wideo
Wiêcej o:
Copyright © Agora SA