GDDKiA bierze się za oznakowanie dróg szybkiego ruchu. Nowe znaki mają być bardziej czytelne

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wspólnie z GDDKiA zleciło wykonanie na szerokiej grupie kierowców badania w zakresie intuicyjności i ujednolicenia oznakowania dróg szybkiego ruchu. Wnioski posłużą do optymalizacji oznakowania na autostradach i drogach ekspresowych.

Jak czytamy w komunikacie GDDKiA badanie, któremu przewodziła Politechnika Krakowska zostało zlecone w ramach projektu „Rozwój Innowacji Drogowych”.

Znaki mają być intuicyjne

Intuicyjność oznakowania wpływa na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego, bo kierowcy nie muszą poświęcać zbyt dużej uwago na to, by prawidłowo odczytać znak. To istotne nie tylko na trasach szybkiego ruchu. W komunikacie GDDKiA, czytamy:

Kompleksowa propozycja nowego oznakowania jest w końcowej fazie uzgodnień z innymi służbami, m.in. Państwową Strażą Pożarną, Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego, Policją oraz MSWiA. Na zadaniach realizowanych w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych wiele elementów nowego oznakowania już zostało zastosowane.

Nowe oznakowanie węzłów

Drogowcy informują, że część nowego oznakowania jest już stosowana. Dotyczy to np. informacji o numerach węzłów i ich nazwach. Ponadto, na niektórych odcinkach stosowane są także strzałki nad tablicami kierunkowymi, które ułatwiają wybór odpowiedniego pasa na rozwidleniach.

Zobacz wideo
Więcej o: