Do napędu hybrydowego Mercedesa A250e posłuży spalinowy silnik z wersji A200. Jednostka 1.3 opracowana wspólnie z Nissanem, generuje 163 KM i 250 Nm. Wsparcie motoru elektrycznego, umieszczonego w skrzyni biegów, ma zapewnić dodatkowe 101 KM i aż 300 Nm momentu obrotowego. Moc systemowa całego układu będzie oscylować wokół 230 KM, a napęd trafi na przednią oś za pośrednictwem ośmiostopniowej przekładni automatycznej zapożyczonej z modelu GLB.
Pod tylną kanapą hybrydowego Mercedesa Klasy A znajdzie się bateria o pojemności 15 kWh. Według producenta na pełnym naładowaniu przejedziemy 59 kilometrów (zgodnie z normą WLTP), a maksymalna prędkość w trybie elektrycznym ma wynosić 140 km/h.
Coraz więcej producentów wprowadza na rynek warianty hybrydowe typu plug-in, czyli z możliwością doładowania baterii z gniazdka. Takie rozwiązanie w połączeniu z zasięgiem 50-60 kilometrów, umożliwia bezemisyjną codzienną eksploatację samochodu.
Oficjalna premiera hybrydowego Mercedesa A250e będzie miała miejsce we wrześniu podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Mercedes Klasy A 2018 fot. Mercedes