Nowe BMW X6. SUV BMW wciąż prowokuje

Nowe BMW X6 jest większe, przestronniejsze i jeszcze bardziej sportowe od poprzednika. Jedno się nie zmieniło - wciąż budzi kontrowersje. I właśnie takie ma być.

W 2007 roku, kiedy BMW pokazało pierwszą generację X6, tzw. SUV-y w stylu coupe nie istniały. To właśnie kontrowersyjnemu modelowi bawarskiej marki zawdzięczamy popularyzację tego typu samochodów. X6 od zawsze miało prowokować, budzić kontrowersje. I najwyraźniej ta sama idea przyświecała projektantom najnowszej generacji tego modelu. Nowe BMW X6 swoim wyglądem prowokuje do dyskusji.

Na pytania w stylu "Kto to kupi?" odpowiedź jest jedna: Gdyby z rachunków księgowych BMW wynikało, że nowe X6 nie odniesie sukcesu, że rynek jest już przesycony i że klienci potrzebują czegoś bardziej stonowanego, na pewno ten samochód nie ujrzałby światła dziennego. Ale ujrzał. Więc z rachunków wynika coś odwrotnego. X6 ma być kontrowersyjne i budzić skrajne emocje. Dla bardziej konserwatywnych klientów w gamie jest X5. I kropka. Przejdźmy do twardych danych.

Nowe BMW X6 - wnętrze

Nowe BMW X6Nowe BMW X6 Fot. BMW

SAV BMW (tak, SAV, a nie SUV) jest o 26 mm dłuższe, 15 mm szersze i 6 mm niższe od poprzednika. Wyraźnie urósł rozstaw osi - o 42 mm (do 2975 mm). Nie tylko wpłynęło to pozytywnie na przestrzeń w kabinie, ale też nadało X-szóstce jeszcze bardziej sportowych proporcji. Jak mawiają projektanci, "auto wyraźnie siedzi na kołach".

Ciekawostką w nowym BMW X6 jest opcja podświetlanego grilla, który mieni się za każdym razem, gdy samochód jest otwierany lub zamykany. Opcja ta jest też dostępna podczas jazdy na życzenie kierowcy.

Standardem w każdej wersji będzie skórzana tapicerka Vernasca. Na tym nie koniec luksusu. W opcji znajdą się m.in. funkcja masażu, szklane aplikacje na wybranych przełącznikach, zestawy zapachowe, system nagłośnienia Bowers & Wilkins Diamond+ 3D oraz podgrzewane lub chłodzone uchwyty na kubki. Standardowa pojemność bagażnika nowego BMW X6 to 580 l, ale po złożeniu drugiego rzędu siedzeń do dyspozycji będzie 1530 l kufra.

Nowe BMW X6 - silniki

Nowe BMW X6Nowe BMW X6 Fot. BMW

Początkowo paletę silników wypełnią dwa silniki benzynowe i dwa diesle. Pod maskę najsłabszego wariantu benzynowego (BMW X6 xDrive40i) trafi sześciocylindrowy motor o mocy 340 KM. Bazowy diesel (BMW X6 xDrive30d) generuje 265 KM. Wraz z podstawowymi wariantami do oferty wejdą te od M Performance. BMW X6 M50i będzie miało pod maską benzynowe V8 o mocy 530 KM. A BMW X6 M50d? Mocniejszy diesel generuje 400 KM. Wszystkie silniki sprzężone są standardowo z ośmiobiegową skrzynią Steptronic.

Póki co ceny nie są znane, ale wiadomo, że samochód trafi na rynek w listopadzie tego roku. Możliwe, że w polskich salonach auto będzie dostępne dopiero od stycznia 2020 r. Nowe BMW X6 będzie produkowane w fabryce BMW zlokalizowanej w Stanach Zjednoczonych.

Podoba Wam się nowe BMW X6? Dajcie nam znać, głosując w poniższym sondażu.

Podoba ci się nowe BMW X6?
Więcej o:
Komentarze (50)
Nowe BMW X6. SUV BMW wciąż prowokuje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: krisskross

    0

    Autor pisze: "W 2007 roku, kiedy BMW pokazało pierwszą generację X6, tzw. SUV-y w stylu coupe nie istniały." A Wikipedia na to : SsangYong Actyon – kompaktowy crossover marki SsangYong produkowany od 2005 roku. Jego wygląd to połączenie samochodu sportowego i SUV-a.

  • bartekgryko

    0

    NIestety te auta stają się dramatycznie awaryjne, także benzynowe silniki, które kiedyś w bmw były pancerne

  • Gość: h2o

    Oceniono 4 razy -2

    srający pies, i dokładnie tak nadal wygląda...

  • Gość: ups

    Oceniono 1 raz 1

    W pierwszej X6 tył naprawdę robił wrażenie, w tej przypatruję się i zastanawiam co autor miał na myśli...

  • Gość: Pozdrowienia z wyższej półki

    Oceniono 2 razy -2

    Trzeba przyznać że ten model od początku dobrze wyszedł BMW. Do dziś auta z początku produkcji kosztują ponad 100k, czyli byle kto tym nie jeździ - trzymają cenę i prestiż. Wszystko poniżej 100k to ulepy. Auto nie jest specjalnie popularne, czyli się wyróżnia - to fajnie. Dużo ludzi zazdrości, bo ich nie stać (widać po komentarzach).
    Wszystkich narzekających i krytykujących zawistników uspokajam: nie martwcie się, na pewno nie będziecie przez najbliższe 15 lat prowadzić tego auta. Nie musi się Wam podobać: klientem są USA, Chiny i Rosja. Także spokojnie, bez unoszenia się.
    Teksty 'koszmarne', 'kto to zaprojektował' itp. też polecam wyciszyć: ta linia dopiero stanie się modna za 2-3 lata, a auto będzie dalej wyglądać świeżo.
    Jedynym problemem aut luksusowych jest to, że są świetnie wyciszone i nie słychać czy już puszczają opony na zakręcie, ale po 500km wszytko można wyczuć.

  • xysieq

    Oceniono 1 raz -1

    Bling, bling... dres, łańcuch, złoty ząb, ewentualnie galabija w komplecie i już jak młody raper czy dziecko szejka będzie się wyglądać. Myślałem że trochę te czasy minęły... wielkie felgi w chromie ze spinnerem są jeszcze modne?

  • menisk24

    Oceniono 2 razy 2

    Jeśli już autor zwraca uwagę, na różnicę między SAV a SUV, to warto dokładniej sprawdzić temat. Bo tak całkiem dokładnie to X6 w nomenklaturze BMW to SAC (Sport Activity Coupe), natomiast określenie SAV (Sport Activity Vehicle) odnosi się do X5 czy X3.
    Natomiast co do wyglądu... wszystko jest kwestią gustu, obecna generacja jednym się podoba, innym nie. Za obecnym X6 na pewno każdy się obejrzy, i z tym nowym będzie tak samo. Pytanie jak to będzie jeździło? Obecna X6 F16 to wysoki komfort jazdy, ale mniejsza pewność prowadzenia, w porównaniu np. do pierwszej X5 E53, która jechała jak po szynach. Nie wiem czy to się da połączyć (komfort+pewność), ale tej precyzji w prowadzeniu bardzo mi w obecnej X6 brakuje.

  • sylenth

    Oceniono 1 raz 1

    za kilkanaście lat pierwsze modele z 2019 trafią na polskie wsie

  • bob2436

    0

    Nie rozumiem idei montowania tych wielkich wyświetlaczy na górze i na środku deski rozdzielczej. Do tego stopnia nie rozumiem, że w bmw 2, którym krótko jeździłem o mało tego cuda nie urwałem. Przecież BMW stać i stać klientów na coś lepszego, np. ekran wysuwany albo zintegrowany z deską.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX