Nowy Opel Astra zostanie opracowany w ścisłej współpracy z francuskimi partnerami Opla. Astra powstanie na platformie EMP2 koncernu PSA, nowego właściciela marki. Zupełnie odmieniony kompakt powinien zadebiutować w 2021 r. Producent zdradza coraz więcej szczegółów. Przykładowo, wiemy, że zgodnie ze strategią PSA, nowa Astra będzie oferowana nie tylko z silnikami benzynowymi i Diesla. W ofercie pojawi się odmiana "zelektryfikowana". Czy czysty elektryk? Tego jeszcze nie wiemy. Zachodnie źródła najczęściej mówią o hybrydzie ładowanej z gniazdka.
Teraz dowiedzieliśmy się, że Opel Astra wraz z nową generacją najprawdopodbniej pożegna się z gliwicką fabryką. Aktualna Astra powstaje w Polsce i Ellesmere Port (Wielka Brytania). Produkcja ma powrócić do niemieckich zakładów Opla, w Russelsheim. Druga lokalizacja pozostaje nieznana, ale najczęściej wskazuje się wspomniane przed chwilą Ellesmere Port.
To ważny krok naprzód dla fabryki w Russelsheim. Inwestycje umożliwią pracę na dwie zmiany i zagwarantują zrównoważoną przyszłość tego zakładu.
- powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.
Źródło: IBRM SAMAR
Francuski koncern PSA zadecydował o zwiększeniu swojej obecności w Gliwicach. Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów. Inwestycja ma na celu zapewnienie zdolności produkcyjnych zakładu, umożliwiających produkcję do 100 000 dużych samochodów dostawczych rocznie.
Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych. Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie.
- komentował decyzję Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA.