Kupujemy używane Peugeot 308 II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Używany Peugeot 308 II - opinie, awaryjność, najlepsze wersje. Peugeot 308 to ciekawa alternatywa dla VW Golfa czy Opla Astry. Podpowiadamy, co w używanym Peugeocie 308 II psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić.

Używany Peugeot 308 II - opinie, niezawodność, awaryjność, którą wersję wybrać?

Drugie wcielenie kompaktowego Peugeota 308 produkowane jest od 2013 roku. Rok później francuski kompakt zdobył tytuł Samochodu Roku 2014. Klienci mają do wyboru pięciodrzwiowego hatchbacka oraz funkcjonalne kombi (bagażnik mieści odpowiednio 398 i 550 litrów). Nowoczesny design nadwozia przyciąga rzesze kierowców, na uznanie zasługuje również wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne.

Prawdziwą rewolucję znajdziemy dopiero we wnętrzu. Twórcy zerwali z dotychczasowym designem, stawiając na minimalistyczny projekt zdominowany przez panel centralny z dotykowym ekranem – za jego pośrednictwem sterujemy nie tylko pracą multimediów i radia, ale również klimatyzacji. Niestety, zwłaszcza przy ujemnych temperaturach ekran nie funkcjonuje najlepiej. Dopiero po nagrzaniu kabiny wszystko wraca do normy. W codziennej obsłudze nie pomagają też niewielkie ikonki. Podczas jazdy po nierównościach, trudno trafić w konkretną grafikę.

Kolejną ciekawostką jest niewielkie koło kierownicy i analogowe zegary – obserwujemy je nad kierownicą. Wszystko jednak po chwili rozeznania sprawia wrażenie prostego i intuicyjnego w obsłudze. Przednie fotele, standardowe i lepiej wyprofilowane opcjonalne, gwarantują dobre podparcie ciała w czasie jazdy. Szeroki zakres regulacji ułatwia zajęcie odpowiedniej pozycji. Na kanapie miejsca wystarczy dla dwójki dorosłych osób – przestrzeń nad głową ogranicza jedynie opcjonalne, panoramiczne okno dachowe w wersji kombi. Wśród często spotykanych dodatków 308, znajdziemy dwustrefową automatyczną klimatyzację, centrum multimedialne, komputer pokładowy i skórzaną tapicerkę.

Peugeot 308 II - silniki benzynowe

Paleta benzynowych silników składa się z dwóch konstrukcji. Trzycylindrowy 1.2 PureTech opracowany przez inżynierów PSA generuje 110 lub 130 KM, zapewniając wystarczające osiągi. Na chwilę obecną specjaliści nie zgłaszają większych problemów z nią związanych – kluczem do bezawaryjnej eksploatacji jest regularna wymiana oleju i filtrów. Gamę uzupełnia skonstruowany wspólnie z BMW 1.6 Turbo generujący 155-272 KM. Niestety, poważne trudności z rozciągającym się łańcuchem rozrządu generują pokaźne koszty użytkowania. Im młodszy egzemplarz, tym problemów mniej. W topowej specyfikacji GTI pierwsza setka pojawia się po 6 sekundach, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje na 250 km/h.

Peugeot 308 II - silniki Diesla

Mechanicy zgodnie polecają natomiast silniki wysokoprężne. Niewielki apetyt na olej napędowy zdradza doskonale znany silnik 1.6 HDI generujący 92-120 KM. Nieco więcej zużywa zdecydowanie mocniejszy 2.0 HDI o mocy 150-181 KM. W 2018 roku paletę uzupełnił diesel 1.5 HDI o mocy 130 KM. Wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat, francuskie diesle uchodzą za konstrukcje bezproblemowe. Musimy się oczywiście liczyć z typowymi dla nowoczesnych motorów problemami z filtrem cząstek stałych, czy okresową wymianą dwumasowego koła zamachowego (koszt około 2000 złotych) i regeneracją wtryskiwaczy oraz turbosprężarki (koszt odpowiednio 600 i 1800 złotych).

Ile kosztuje używany Peugeot 308 II?

Z uwagi na długi staż rynkowy, 308 już jest łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Jak na francuskie auto przystało, jest sporo tańszy od Volkswagena Golfa i Opla Astry. Za model z początku produkcji trzeba zapłacić około 30 tysięcy złotych. Diesli jest więcej i bez zawahania możemy je polecić.

Używany Peugeot 308 II - podsumowanie

Nietrudno jest trafić na zadbaną sztukę francuskiego auta kompaktowego. Peugeot 308 II ma wiele walorów i nie będzie rozczarowaniem. Z uwagi na dość prostą budowę układu jezdnego, eksploatacja tego auta okaże się dość tania. Z mocnym dieslem Peugeot będzie dobrą i komfortową propozycją do przemierzania długich tras.

Peugeot 308 IIPeugeot 308 II fot. Peugeot

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA