Podstawową zmianą, jest dołożenie drugiej turbosprężąrki do silnika 2.3 dCi o mocy 160 KM. Dzięki temu pick-up do zadań specjalnych spełnia wyśrubowane normy emisji spalin Euro 6d-Temp i ma o 10 proc. niższe zużycie paliwa. Poza tym w silniku podniesiono ciśnienie wtrysku i wymieniono tłoki z aluminiowych na stalowe z powłoką DLC, co przekłada się między innymi na lepsze odprowadzanie ciepła oraz większą ekonomię użytkowania. Wszystkie modyfikacje zapewniają bardziej żywiołową reakcję na gaz oraz nieznacznie zwiększony moment obrotowy (z 403 do 425 Nm).
Odświeżona Navara ma także poprawione kąty nadwozia, które jeszcze bardziej zwiększą jej dzielność terenową. Kąt zejścia zwiększono z 25° do 27°, rampowy – z 22° na 23°, a zawieszenie podniesiono o 25 mm. W odmianie King Cab po raz pierwszy pojawiło się też wielodrążkowe tylne zawieszenie. Dodatkowo zwiększono ładowność japońskiego pick-upa nawet o 135 kg (DMC dla wersji King Cab wynosi 3200 kg, a dla nadwozia Double Cab – 3250 kg).
Na pokład odświeżonej Navary trafi też nowy system multimedialny NissanConnect z bardziej przyjaznym dla użytkownika 8-calowym ekranem i usługami opartymi na połączeniu z Internetem. Ułatwieniem do jazdy z przyczepą jest również wprowadzony system Trailer Sway Assist, który zwiększa stabilność toru jazdy holowanej przyczepy poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół oraz sterowanie momentem obrotowym silnika.
Standardowe wyposażenie najchętniej kupowanej wersji Tekna obejmuje: system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu, inteligentny system hamowania awaryjnego oraz system kamer 360°.
Ceny nowego Nissana Navara Double Cab rozpoczynają się od 127 720 zł za wersję Visia z silnikiem 2.3 dCi 160 KM. Najpopularniejsza wersja Tekna z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem 2.3 dCi 190 KM to wydatek rzędu 167 586 zł. W gamie jest także nadwozie typu King Cab, dostępne w wersji Visia oraz jako podwozie do zabudowy.