BMW M8 debiutuje oficjalnie. Silnik z M5, napęd na tył i aż cztery wersje

Na BMW M8 czekaliśmy długo, ale było warto. Debiutujący właśnie sportowiec z Monachium, dostał silnik z BMW M5, adaptacyjne zawieszenie, możliwość odłączenia przedniej osi, a także torowy tryb jazdy.

Nowe BMW M8 będzie występowało w dwóch wersjach nadwozia – coupe i cabrio. Każda z nich może być jeszcze bardziej sportową odmianą Competition. Mamy zatem do wyboru aż cztery konfiguracje M-ósemki.

Silnik z BMW M5

Do napędu BMW M8 posłużył silnik zapożyczony z M5. Mowa o 4.4-litrowym podwójnie doładowanym V8, które generuje okrągłe 600 KM i aż 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka pojawia się na liczniku wersji coupe po 3,3 sekundy, a cabrio – 3,4 s. Jednostka napędowa współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic i układem Drivelogic, a moc jest przekazywana na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła M xDrive z dominującą tylną osią. Kierowca za pomocą trybów jazdy może jednak całkowicie odłączyć przedni napęd.

BMW M8 Competition ConvertibleBMW M8 Competition Convertible BMW

Dla amatorów sportowych wrażeń, producent przygotował też wersję jeszcze mocniejszą. Odmiana Competition legitymuje się mocą 625 KM, a do „setki” przyspiesza o 0,1 sekundy szybciej.

Konfigurowalne hamulce

Żywiołem BMW M8 mają być nie tylko nadmorskie promenady, ale przede wszystkim nawierzchnie torów wyścigowych. Dlatego w aucie opracowano nowy układ hamulcowy – jako alternatywa dla hamulców kompozytowych M w wyposażeniu standardowym, dostępne są opcjonalne hamulce karbonowo-ceramiczne M. Ukłąd hamulcowy w BMW M8 mja dwa różne ustawienia czułości pedału hamulca. Kierowca może wybierać między bardziej komfortowym a wyjątkowo czułym, bezpośrednim działaniem pedału.

BMW M8 Competition CoupeBMW M8 Competition Coupe BMW

Napęd na cztery koła, czy tylko na tylną oś?

W menu konfiguracyjnym kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła. Przy wyłączonym układzie dynamicznej kontroli stabilności (DSC) do głosu dochodzi tryb 2WD. Wówczas moc trafia wyłącznie na tylne koła, a ESP idzie do domu. Otwiera to przed doświadczonym kierowcą nowy wymiar – mówiąc kolokwialnie – latania bokami. Nowe modele BMW M8 są też standardowo wyposażone w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i elektromechanicznym układem kierowniczym M Servotronic.

BMW M8 Competition CoupeBMW M8 Competition Coupe BMW

Przycisk trybu M Mode umieszczony na konsoli środkowej, jest przeznaczony do regulacji systemów wspomagających kierowcę. Umożliwia uruchamianie ustawień ROAD i SPORT, a w modelach Competition przewidziano także ustawienie TRACK dostosowane do jazdy na torze wyścigowym. Przy zmianie trybu zmieniają się także informacje prezentowane na wyświetlaczach, a interwencje systemów wspomagających kierowcę są redukowane do minimum lub całkowicie wyłączane.

Cena

Póki co BMW podało ceny modelu M8 na rynku amerykańskim. Wersja coupe ma startować z poziomu 133 tys. dolarów ( przy obecnym kursie około 507 tys. zł), a cabrio – 142 500 dolarów (około 543 tys. zł). Jeszcze bardziej naszpikowana testosteronem odmiana Competition w Stanach Zjednoczonych będzie droższa o 13 tys. dolarów, czyli będzie kosztowała odpowiednio 556 tys. zł i 593 tys. zł.

BMW M8 Competition ConvertibleBMW M8 Competition Convertible BMW

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.