Kupujemy używane: Mazda 6 II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Używana Mazda 6 II - opinie, awaryjność, najlepsze wersje. Japońskie auta cieszą się w Polsce dużą sympatią. Słyną z dopracowanej konstrukcji, bezawaryjności i niskiej utraty wartości. Szukając używanej propozycji w segmencie D, nie sposób pominąć Mazdy 6 II.

Używana Mazda II - opinie, niezawodność, awaryjność, którą wersję wybrać?

Niezależnie od segmentu, auta autorstwa Mazdy uchodzą za dopracowane konstrukcje, dobrze znoszące eksploatację po polskich drogach. Niestety, niezależnie od roku produkcji i modelu, trapi je poważny kłopot z korozją nadwozia. Problem ten dotyczy również drugiej generacji modelu 6 produkowanego od 2007 do 2012 roku. Japoński średniak dostępny był jako klasyczny sedan, liftback i funkcjonalne kombi.

Dynamicznie narysowane nadwozie nawet w bezwypadkowych egzemplarzach zmaga się z rdzawym nalotem – korozja atakuje podwozie, progi, nadkola i końcówki drzwi. Rdza pojawia się też na elementach podwozia i zawieszenia. Niestety, regularna konserwacja jedynie opóźnia degradację karoserii. Ponadto, w szóstce zdarza się, że woda przecieka do wnętrza w okolicy relingów dachowych i zacinają się zamki pokrywy bagażnika w kombi. Zaparowane reflektory wymagają po prostu lepszego uszczelnienia. Większość drobnych awarii da się usunąć za kilkadziesiąt złotych.

We wnętrzu znajdziemy typowo japoński ład i dbałość o detale. Konsola prezentuje wzorową ergonomię, a wszelkie przełączniki rozlokowano intuicyjnie. Tworzywa sztuczne są twarde, lecz solidnie spasowane. Niestety, okazują się podatne na zarysowania. Przednie, należycie wyprofilowane fotele z pewnością spełnią oczekiwania europejskiego klienta, choć mogłyby mieć nieco dłuższe siedzisko. Opcjonalnie dysponują elektryczną regulacją.

Na kanapie, zwłaszcza w wersji kombi przestrzeni jest sporo, jednak bliżej Maździe do kompaktowych konstrukcji, niż przedstawicieli segmentu D. Lista dodatków składa się między innymi ze skórzanej tapicerki, automatycznej klimatyzacji, fabrycznego radia z CD, komputera pokładowego i aktywnych oraz biernych systemów bezpieczeństwa. Bagażnik w kombi ma 500, a w liftbacku 520 litrów.

Honda Accord VIIIHonda Accord VIII fot. Honda

Używana Mazda 6 II - uwaga na wersje wysokoprężne

Paleta jednostek napędowych nie pozostawia zbyt dużego wyboru. Niestety, oszczędne silniki wysokoprężne nie są polecane przez specjalistów. Czterocylindrowe diesle 2.0 i 2.2 MZR-CD o mocy 121-163 i 180-185 KM okazują się kosztowne w eksploatacji. Ewentualna regeneracja wtryskiwaczy pochłonie przeszło 1000 złotych za sztukę, wymiana dwumasowego koła zamachowego 3000 złotych. W dwulitrowym motorze dochodzi czasem do przedmuchów pod wtryskiwaczami powodującymi niedrożność smoka olejowego. Naprawa w ASO to około 2 tysięcy złotych. W topowym dieslu potrafi się rozciągnąć łańcuch rozrządu. Wiele egzemplarzy naprawiono na gwarancji. Jeśli nie, wymiana tego elementu poza ASO wyniesie 1500-2000 złotych.

Zdecydowanie lepiej prezentują się silniki benzynowe. Wolnossące jednostki czterocylindrowe i jeden V6 nie sprawiają większych trudności. Bazowy 1.8 o mocy 120 KM okazuje się zdecydowanie za słaby do napędzania ważącej przeszło 1.6 tony Mazdy 6. Dopiero czterocylindrowe 2.0 i 2.5 gwarantują wystarczające parametry – 147 i 170 KM. Dostępny na rynku północnoamerykańskim silnik 3.7 V6 generuje 276 KM.

Bezawaryjną eksploatację zapewniają regularne wymiany oleju co 10-15 tysięcy kilometrów i rozrządu (koszt około 900 złotych).

Mazda 6 IIMazda 6 II fot. Mazda

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA