Rozbudowa autostrady A1. 40 km A1 jeszcze w tym roku, GDDKiA wybiera nowego wykonawcę obwodnicy Częstochowy

Autostrada A1 ma się powiększyć jeszcze w tym roku o kolejne 40 km. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybiera nowego wykonawcę prac na obwodnicy Częstochowy w ciągu A1.

Jeszcze 40 km autostrady A1 zostanie oddane w tym roku

Jeszcze przed końcem sierpnia GDDKiA planuje udostępnić do ruchu blisko 37 km autostrady, od węzła Częstochowa Południe do Pyrzowic.

Na północy od Częstochowy trwa budowa 5 odcinków autostrady, jednego na terenie województwa śląskiego oraz czterech w województwie łódzkim. Wszystkie, w standardzie po trzy pasy w obu kierunkach, zostaną wybudowane po istniejącym śladzie DK1. Planowany termin oddania do ruchu czterech odcinków między Częstochową a Tuszynem, powinien nastąpić przed końcem 2021 r. Natomiast piąty odcinek od węzła Piotrków Trybunalski Południe do węzła Kamieńsk zostanie udostępniony kierowcom na przełomie 2022 i 2023 r.

Zobacz także: Umowa kredytowa na ostatni odcinek A1 podpisana. "Kluczowy fragment" powstanie do 2022 roku

GDDKiA wybiera wykonawcę prac na obwodnicy Częstochowy w ciągu A1

Zgodnie z harmonogramem postępowania przewidzianego w przypadku potrzeby pilnego zabezpieczenia wykonanych już prac, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, zakończono pierwszy etap negocjacji bez ogłoszenia. Miały one na celu ustalenie zakresu robót zabezpieczających i doprecyzowanie warunków przyszłej umowy.

Do ubiegłotygodniowych negocjacji zaproszono sześć firm będących Generalnymi Wykonawcami trasy A1 w Polsce, tj.: Budimex, Berger Bau, Strabag, Pol-Aqua, Mirbud i Intercor oraz dwóch głównych podwykonawców odcinka F autostrady A1, czyli firmy Bud-Pol i Lemar. Wszystkie osiem podmiotów zaproszono do składania finalnych ofert.

W ostatnich dwóch tygodniach równolegle do trwających negocjacji realizowano dalszą inwentaryzację placu budowy oraz przygotowanie dokumentacji przetargowej. Kolejnym krokiem będzie otrzymanie ofert i wyłonienie najkorzystniejszej z nich oraz podpisanie umowy z wykonawcą. Dzięki oparciu procedury wyboru Wykonawcy na trybie negocjacji bez ogłoszenia, na co pozwalają i co regulują przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest jeszcze przed końcem sierpnia. Ma to pozwolić na realizację pilnych prac zabezpieczających już wykonanego zakresu inwestycji.

Źródło informacji: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Planowany harmonogram zakłada:

  • Termin składania ofert: 11 czerwca 2019 r.
  • Planowane podpisanie umowy z Wykonawcą (przy braku odwołań): sierpień 2019 r.
  • Zakończenie wykonania prac zabezpieczających: 15 grudnia 2019 r.

Zobacz także: Obwodnica Częstochowy A1 - GDDKiA zapowiada, że przed końcem roku ciąg główny zostanie udostępniony kierowcom

Ostatni odcinek autostrady A1 ma powstać do 2022 rokuOstatni odcinek autostrady A1 ma powstać do 2022 roku Fot. Ministerstwo Infrastruktury

Więcej o:
Komentarze (25)
Rozbudowa autostrady A1. Jeszcze 40 km A1 w tym roku, GDDKiA wybiera nowego wykonawcę obwodnicy Częstochowy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • f1909

    Oceniono 34 razy -24

    Jak to jest że za Donka przy budowie dróg AFERA GONIŁA AFERĘ a za PIS wszystko idzie jak po maśle ?

  • matteo789

    Oceniono 12 razy -10

    NIezle, czekam 20 lat na ta autostrade. Ale tusku musial sobie do gdanska najpierw zbudowac a potem latal i tak samolotem. Co za kraj!?

  • dracula62

    0

    Wiadomo ile kosztuje 1 km autostrady znaczy że ktoś oferuje mniej to będzie gorsze wykonanie .A więc jakie pieniądze taki towar.

  • matteo789

    0

    Od razu superchargery

  • matteo789

    0

    Tylko odnrazubsuoerchargery nuklearne przy trasie poproszę teraz i autopilot ze schabowym na Orlenie

  • Gość: stach

    Oceniono 2 razy 0

    Skoro zapraszacie podwykonawców to moim zdaniem wystarczy postawić osobę lub kilka z GDDKiA i prace wykonywać tymi firmami a zaoszczędzone pieniądze dać na przyśpieszenie prac. Po co zwlekać i marnotrawić czas. Czas wielki byście wreszcie wywalili włochów a zaczęli budować polskimi firmami!!! Z poważaniem stach.

  • Gość: budowlaniec

    Oceniono 6 razy 0

    a po co jakieś prace zabezpieczające zamist wykańczające? zabezpiecza się przed dłuższym postojem a nie przed finiszem, wyrzucanie pieniędzy. A inwentaryzacja? przy prawidłowo prowadzonej dokumentacji budowy inwentaryzacje są na bieżąco....

  • onuce-precz

    Oceniono 3 razy 1

    ciesze sie ze wywalili wlochow.
    ciesze sie ze nie dali wlochom s1 choć mieli najniższa cenę i mam nadzieje ze będą tak dalej postępować. ci goście sie nie nadają.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX