Rozbudowa autostrady A1. 40 km A1 jeszcze w tym roku, GDDKiA wybiera nowego wykonawcę obwodnicy Częstochowy

Autostrada A1 ma się powiększyć jeszcze w tym roku o kolejne 40 km. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybiera nowego wykonawcę prac na obwodnicy Częstochowy w ciągu A1.

Jeszcze 40 km autostrady A1 zostanie oddane w tym roku

Jeszcze przed końcem sierpnia GDDKiA planuje udostępnić do ruchu blisko 37 km autostrady, od węzła Częstochowa Południe do Pyrzowic.

Na północy od Częstochowy trwa budowa 5 odcinków autostrady, jednego na terenie województwa śląskiego oraz czterech w województwie łódzkim. Wszystkie, w standardzie po trzy pasy w obu kierunkach, zostaną wybudowane po istniejącym śladzie DK1. Planowany termin oddania do ruchu czterech odcinków między Częstochową a Tuszynem, powinien nastąpić przed końcem 2021 r. Natomiast piąty odcinek od węzła Piotrków Trybunalski Południe do węzła Kamieńsk zostanie udostępniony kierowcom na przełomie 2022 i 2023 r.

Zobacz także: Umowa kredytowa na ostatni odcinek A1 podpisana. "Kluczowy fragment" powstanie do 2022 roku

Zobacz wideo

GDDKiA wybiera wykonawcę prac na obwodnicy Częstochowy w ciągu A1

Zgodnie z harmonogramem postępowania przewidzianego w przypadku potrzeby pilnego zabezpieczenia wykonanych już prac, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, zakończono pierwszy etap negocjacji bez ogłoszenia. Miały one na celu ustalenie zakresu robót zabezpieczających i doprecyzowanie warunków przyszłej umowy.

Do ubiegłotygodniowych negocjacji zaproszono sześć firm będących Generalnymi Wykonawcami trasy A1 w Polsce, tj.: Budimex, Berger Bau, Strabag, Pol-Aqua, Mirbud i Intercor oraz dwóch głównych podwykonawców odcinka F autostrady A1, czyli firmy Bud-Pol i Lemar. Wszystkie osiem podmiotów zaproszono do składania finalnych ofert.

W ostatnich dwóch tygodniach równolegle do trwających negocjacji realizowano dalszą inwentaryzację placu budowy oraz przygotowanie dokumentacji przetargowej. Kolejnym krokiem będzie otrzymanie ofert i wyłonienie najkorzystniejszej z nich oraz podpisanie umowy z wykonawcą. Dzięki oparciu procedury wyboru Wykonawcy na trybie negocjacji bez ogłoszenia, na co pozwalają i co regulują przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest jeszcze przed końcem sierpnia. Ma to pozwolić na realizację pilnych prac zabezpieczających już wykonanego zakresu inwestycji.

Źródło informacji: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Planowany harmonogram zakłada:

  • Termin składania ofert: 11 czerwca 2019 r.
  • Planowane podpisanie umowy z Wykonawcą (przy braku odwołań): sierpień 2019 r.
  • Zakończenie wykonania prac zabezpieczających: 15 grudnia 2019 r.

Zobacz także: Obwodnica Częstochowy A1 - GDDKiA zapowiada, że przed końcem roku ciąg główny zostanie udostępniony kierowcom

Ostatni odcinek autostrady A1 ma powstać do 2022 roku
Ostatni odcinek autostrady A1 ma powstać do 2022 roku Fot. Ministerstwo Infrastruktury
Więcej o: