Wciąż jeszcze czekamy na X5 w naszpikowanej testosteronem odmianie M. Tymczasem BMW pokazało nieco słabszą wersję, która póki co zamknie gamę flagowego SUV-a. Mowa o turbodoładowanym silniku V8, który zadebiutował w modelach M850i i M550i.
Ośmiocylindrowy widlasty motor generuje 530 KM i 749 Nm, co rozpędza potężne BMW X7 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy! X-piątce zajmuje to jeszcze mniej – 4,3 sekundy. Oba SUV-y mają oczywiście napęd na cztery koła xDrive, automatyczną skrzynię biegów i dyferencjał M Sport.
Aby układ jezdny nadążał za silnikiem, w obu autach zastosowano zmienione sprężyny i tuleje w dolnych partiach zawieszenia. W X5 standardem będzie adaptacyjne zawieszenie M, a opcjonalnie klient będzie mógł zdecydować się na pneumatykę (która w X7 będzie wyposażeniem seryjnym).
Sprzedaż najmocniejszych SUV-ów z Monachium ruszy już niedługo. Produkcja ma się rozpocząć pod koniec wakacji.