Nowe Megane R.S. Trophy-R z rekordem na Nurburgringu

Renault Megane R.S. Trophy-R zostało nowym rekordzistą hothatchy na niemieckim torze Nurburgring. Choć o najnowszym pocisku francuskiej marki nie wiadomo wszystkiego to już wiemy, że dotychczasowy lider, Honda Type R, musiał ustąpić.

Renault Megane R.S. Trophy-R osiągnęło na północnej pętli toru Nurburgring nowy najlepszy czas (07’40’’100) w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Dotychczasowym liderem była Honda Type R.

Lżejsze nadwozie

Megane R.S. Trophy-R jest napędzany 300-konnym silnikiem, tym samym, który znajdziemy w Megane R.S. Trophy. Przewagę w osiągach zawdzięcza zmniejszeniu masy o 130 kg, lepszej aerodynamice oraz bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym. Auto zostało opracowane jako samochód wyścigowy. Specjalny, mały zespół przygotował projekt w bardzo krótkim czasie. Skoncentrował się na trzech założeniach: maksymalnym zmniejszeniu masy samochodu o 130 kg (w porównaniu do Megane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i modyfikacjach układu jezdnego.

Nowy rekord

5 kwietnia 2019 roku Renault Megane R.S. Trophy-R ustanowiło nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Na legendarnej pętli Nordschleife toru Nurburgring, który jest wyrocznią dla wyczynów sportowych i cieszy się światową renomą, samochód pokonał 20,832 km i 73 zakręty północnej pętli w 07’40’’100.

Przygoda z Zielonym Piekłem

Zmagania Megane R.S. na „Ringu” trwają od 10 lat. Zapoczątkował je pierwszy rekord z 2008 roku osiągnięty w kategorii seryjnych samochodów z napędem na przednią oś. Wówczas Megane R.S. R26.R pokonało okrążenie w 8’17’. Trzy lata później czas poprawił kierowca testowy Laurent Hurgon za kierownicą drugiej generacji Megane R.S. w wersji Trophy (8’07’’97). W 2014 roku Trophy-R modelu Megane III R.S. uzyskało po raz pierwszy rekordowy czas poniżej 8 minut (7’54’’36). Co ciekawe – najnowsze Megane  R.S. Trophy-R poprowadził ten sam kierowca.

Renault Megane R.S. Trophy-R trafi do sprzedaży pod koniec 2019 roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy.

Renault Megane R.S. Trophy-R, rekord toru NurburgringRenault Megane R.S. Trophy-R, rekord toru Nurburgring Renault

Więcej o:
Komentarze (5)
Renault Megane R.S. Trophy-R rekord toru Nurburgring
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Brunet

    Oceniono 1 raz -1

    Dzięki FairPlay każdy otrzyma emeryturę obwatelska w wysokości minimum socjalnego!! To jest to!

  • Gość: pisze

    Oceniono 1 raz -1

    Wreszcie ktoś proponuje uproszczenie procedur i przyspieszenie procesów sądowych. To się nazywa reforma! Podpisuję sie obiema rękami za FairPlay!

  • don_pedro_deszczowiec

    0

    Brawo dla Renault. Obrali tę samą drogę do bicia rekordu co Holtzwagen... wyrzucili blisko 10% wagi auta i okazało się że może jeździć szybko. Co z tego że odmiana Trophy-R to zabieg marketingowy, ważne że wreszcie zorientowali się że waga ma znaczenie. Może ich następny model odchudzi się już w wersji bez literki "R".

  • Gość: turbo

    0

    Polska Fair Play chce rozbudować infrastrukturę transportową, dobry plan ;)

  • Gość: Karina

    Oceniono 1 raz 1

    Jeśli chociaż część obietnic programowych FAIR Play dojdzie do skutku to całkiem prawopodobne ze niektore miejsocowosci przestana sie wyludniac. Serio to co sie dzieje teraz to dramat

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX