Nowy Volkswagen Golf został przyłapany już kilkukrotnie na drogach w lekkim kamuflażu. Stąd wiemy, że pod względem stylistyki nadwozia VW będzie się trzymał swojej filozofii małych kroków. Czeka nas ewolucja i lekkie unowocześnienie wyglądu, a nie rewolucja.
Znacznie ciekawiej ma być za to w kabinie nowego Volkswagena Golfa. Już aktualny Golf pod względem zastosowanych systemów i ekranów uchodzi za wzór segmentu, a ósemka ma pójść jeszcze dalej. Na pierwszym szkicu widzimy nowy pomysł na deskę rozdzielczą. Najciekawszym zabiegiem są dwa połączone ze sobą ekrany. Podobny zabieg zastosował Mercedes, choć rozwiązanie VW ze szkicu wydaje się optycznie lżejsze i nie dominuje aż tak nad całym wnętrzem, jak gigantyczny tablet Mercedesa.
Warto też zwrócić uwagę na prawie absolutny brak klasycznych, fizycznych przycisków w nowym Golfie. We wnętrzu prawdopodobnie zostaną tylko te do obsługi najważniejszych funkcji. Odważny krok, biorąc pod uwagę konserwatywnego klienta, do którego Golf jest kierowany.
W sieci pojawiły się już pierwsze zdjęcia szpiegowskie:
Nowy Volkswagen Golf będzie zbudowany na tej samej platformie MQB Evo, z której korzysta aktualna generacja, ale ma to być MQB Evo po poważnych poprawkach. Mowa przede wszystkim o obniżeniu wagi o ok. 45-50 kg i większym rozstawie osi. Ten ostatni wpłynie oczywiście na przestronność wnętrza. Pojawiają się także informacje, że nowy Golf może mieć trochę większy bagażnik.
W kabinie możemy się spodziewać kolejnych zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy, bezpieczeństwa i najnowszej wersji systemu multimedialnego. Pod tym względem Volkswagen to lider praktycznie w każdym segmencie.
Pod maską także nie ma co spodziewać się rewolucji. Volkswagen postawi na jednostki trzy- i czterocylindrowe. Zgodnie z nową motoryzacyjną modą w ofercie nie powinno zabraknąć hybryd, oprócz klasycznej w ofercie prawie na pewno zagości wersja mild hybrid. Z czasem rodzina nowego Golfa powiększy się o sportowe wersje GTI oraz R. Hot hatche na bazie nowego Volkswagena mają być najszybsze i najmocniejsze w historii kompaktu z Wolfsburga.