Nowe Audi A4 - Niemcy odświeżają całą gamę. Nowe A4, A4 Avant, A4 Allroad oraz S4

Filip Trusz
Nowe Audi A4 wjedzie na rynek praktycznie od razu we wszystkich wersjach. Odświeżono sedana, kombi, wersję Allroad oraz eSki. Na liście brakuje tylko najostrzejszej wersji nowego Audi A4, RS4. Ale dla tej premiery z pewnością przygotowano oddzielną imprezę.

Nowe Audi A4 powinno wyjechać na drogi jeszcze w tym roku. Europejskie salony rozpoczną przyjmowanie zamówień już w przyszłym miesiącu. Polskie ceny i dokładną ofertę nowego Audi A4 poznamy bliżej rynkowej premiery. Jakie wersje A4 zostały odświeżone? Praktycznie wszystkie:

  • A4 sedan
  • A4 Avant (kombi)
  • A4 Allroad (uterenowione kombi)
  • S4 TDI oraz S4 TFSI

Audi A4Audi A4 fot. Audi

W przypadku nowego Audi A4 nie mamy do czynienia z przeskokiem w kolejną generację, a faceliftingiem. Nie ma więc mowy o żadnej rewolucji. Projektanci postanowili odświeżyć wygląd auta, a inspiracji poszukano w nowym A1. To m.in. charakterystyczne, nawiązujące do klasycznych Audi, wcięcie w masce oraz zupełnie reflektory LED. Lifting to też oczywiście okazja do lekkiego przeprojektowania zderzaków, grilla i kilku pomniejszych stylistycznych zabiegów.

W konfiguratorze pojawią się też nowe wzory obręczy kół i kolory lakieru.

Audi A4 2019Audi A4 2019 fot. Audi

Również we wnętrzu nowe Audi A4 doczekało się paru zmian. Największą jest 10,1-calowy ekran systemu multimedialnego, który jest zupełnie nowy. Znamy go już z innych samochodów z Ingolstadt, które weszły na rynek w przeciągu ostatnich miesięcy. W przeciwieństwie do zupełnie nowych A1 i Q3, w odświeżonym A4 ekran nie został tak zgrabnie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Za to wielu z pewnością ucieszy się, że pod ekranem umieszczono nie kolejny wyświetlacz, a klasyczny panel klimatyzacji z przyciskami i pokrętłami.

Przed oczami kierowcy może pracować najnowsza wersja wirtualnych zegarów. W niższych wersjach wskaźniki będą analogowe z mniejszym ekranem pomiędzy nimi.

Audi A4 2019Audi A4 2019 fot. Audi

Pod maską bez większych zmian, choć całą gamę czeka elektryfikacja. W Europie oferta silnikowa ma składać się z 6 jednostek turbodoładowanych o mocy od 148 do 347 KM mocy. Trzy z nich będą tzw. miękkimi hybrydami z instalacją 12V. Dokładnie ofercie silnikowej nowego Audi A4 przyjrzymy się, kiedy dowiemy się, jak będzie wyglądać na polskim rynku.

W Europie Audi S4 oraz Audi S4 Avant będą dostępne z jednostką V6 TDI o pojemności 3,0 litra. Sedan i kombi klasy średniej będą mogły się pochwalić 347 KM mocy i imponującym momentem obrotowym 700 Nm, który dostępny będzie od 2500 do 3100 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h to 4,8 s w sedanie i 4,9 s w kombi. Średnie zużycie to ok. 6,2 l/100 km. eSki również będą miękkimi hybrydami, ale z instalacją 48V.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.