Polski juror World Car of the Year: "Najnowsze silniki Diesla są szczytowym wytworem cywilizacji technicznej"
Czy era silników Diesla się kończy? Maciej Pertyński, jedyny polski juror WCOTY i autor vloga Pertyn Ględzi jest zdania, że trudno pod względem czystości spalin dorównać współczesnym jednostkom wysokoprężnym.
„Nowoczesny silnik Diesla przestał emitować cokolwiek, co truje człowieka” - bez cienia wątpliwości stwierdza Maciej Pertyński.
Tę, wydaje się kontrowersyjną, tezę zdają się potwierdzać niektórzy producenci samochodów, którzy nie mają zamiaru wycofywać z oferty aut z silnikami Diesla. Przeciwnego zdania są te firmy, które jasno zadeklarowały koniec rozwoju silników wysokoprężnych. Skąd ta rozbieżność i czy należy wycofać z ruchu przestarzałe auta zasilane olejem napędowym? Obejrzyjcie poniższą rozmowę:
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Kupujemy pierwszy motocykl. Ma być dobry i kosztować do 10 tysięcy zł. Osiem propozycji
-
Każdy kierowca będzie musiał wymienić prawo jazdy. Bezterminowe też. Ile to kosztuje?
-
Kod 96 do kategorii B. Czy masz go w prawie jazdy?
-
Obostrzenia. Poszedł na rower, zapomniał maseczki, wrócił z 500-złotowym mandatem
-
Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków
- Najmniej i najbardziej awaryjne SUV-y. Ranking "What Car?", auta w wieku od 5 do 20 lat
- Na niemieckie tablice, na cwaniaka, bez biletu. Oszuści w strefach płatnego parkowania
- Siedem rzeczy, które powinien zrobić kierowca po zimie. Unikniesz nerwów i awarii
- Opinie Moto.pl: BMW Z8. Sprawdzamy, czy Clarkson miał rację
- Wina kierowcy! Nie, to wina rowerzysty. Stop, czy to naprawdę aż tak ważne?