Nowy Ford Focus ST - cennik 2019. Znamy ceny dwóch wersji silnikowych
Nowy Ford Focus ST - ceny w Polsce
Nowy Ford Focus ST będzie w Polsce dostępny w dwóch wersjach silnikowych i nadwoziowych. Dwie będą także wersje wyposażenia - ST-2 oraz ST-3. Tak prezentują się ceny nowego Focusa ST:
Hatchback ST-2
- 2.3/280 KM + man6: od 133 400 zł
- 2.3/280 KM + aut7: od 143 350 zł
- 2.0/190 KM + man6: od 116 200 zł
Kombi ST-2
- 2.3/280 KM + man6: od 137 400 zł
- 2.3/280 KM + aut7: od 147 350 zł
- 2.0/190 KM + man6: od 120 200 zł
Hatchback ST-3
- 2.3/280 KM + man6: od 144 700 zł
- 2.3/280 KM + aut7: od 154 650 zł
- 2.0/190 KM + man6: od 127 500 zł
Kombi ST-3
- 2.3/280 KM + man6: od 148 700 zł
- 2.3/280 KM + aut7: od 158 650 zł
- 2.0/190 KM + man6: od 131 500 zł
Ford Focus ST 2019 fot. Ford
Nowy Ford Focus ST - jak wypada na tle konkurentów?
Ford Focus ST (od 137 400 zł) w Europie przede wszystkim rywalizował z VW Golfem GTI, jednak wraz z nową generacją stał się od rywala znacznie mocniejszy. Golf GTI Performance ma 245 KM mocy i kosztuje 133 400 zł (wersja 5d z manualem). 300-konny Golf R ma napęd na 4 koła i automat DSG w standardzie, wyceniono go na 174 500 zł.
Bardzo podobną mocą może się pochwalić przednionapędowy Seat Leon Cupra (2.0 290 KM), który w hatchbacku kosztuje 144 800 zł, ale dostępny jest tylko z DSG. Tak mocny benzynowy Focus ST może pomyśleć o podebraniu paru kierowców nowemu Civikowi Type R (2.0 320 KM), który również ma napęd na przód, a jego ceny startują od 151 500 zł.
Focus ST będzie musiał zmierzyć się na rynku także z nowym Renault Megane R.S., które w standardowej wersji ma silnik 1.8, 280 KM i ręczną skrzynię. Francuski hot hatch jest wyraźnie tańszy od konkurentów o podobnej mocy - cennik otwiera 124 900 zł.
Ford Focus ST 2019 fot. Ford
Nowy Ford Focus ST - najważniejsze informacje
Nowy Ford Focus ST będzie miał o 12 proc. więcej mocy i o 17 proc. momentu obrotowego od poprzednika. Ford zdecydował się na włożenie pod maskę większej jednostki napędowej - poprzednik miał dwulitrowy silnik, nowy Focus ST otrzymał 2.3 EcoBoost o mocy ok. 280 KM. Ford chwali się, że hot hatch będzie się rozpędzał do 100 km/h w mniej niż 6 sekund, a silnik będzie dostarczał moc natychmiastowo. Nowy Focus ST będzie także wyposażony w eLSD, czyli elektroniczną szperę.
W ofercie znajdzie się także wysokoprężny Ford Focus ST z silnikiem 2.0 EcoBlue. Diesel dostarczy 187 KM mocy przy 3500 obr./min oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2000-3000 obr/min.
Kompakt jest obniżony o 10 mm, a układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce dostosowano z myślą o szybkiej, sportowej jeździe. Focusa ST rozpoznamy po agresywniejsze stylistyce, a w środku po aluminiowych dodatkach, sportowej kierownicy i fotelach Recaro.
-
Bezterminowe prawo jazdy 2021 - wymiana, przepisy, kiedy. Wymienić musi każdy, ale spokojnie
-
Tysiące samochodów niszczeje na dawnym torze wyścigowym w Wielkiej Brytanii. Brakuje na nie chętnych
-
Peugeot ma nowe-stare logo. Teraz trzeba będzie je zmieniać we wszystkich salonach
-
Zielona strzałka - przepisy, mandat. Tylko 10 proc. kierowców korzysta z niej prawidłowo
-
To wąskie gardło S7. W końcu jest plan na wyjazd z Warszawy w stronę Grójca
- Hyundai coraz bliżej klasy premium. Takiego SUV-a się nie spodziewaliśmy
- Opinie Moto.pl: BMW Z1 zamiast motocykla. Na prezentacji szef BMW Technik skakał po jego masce
- Ford pokazuje film o problemie z kołem. Dzięki nowym usługom kierowca nie musi się przejmować
- Na stacji benzynowej wymieniacie jego nazwisko. Patent Rudolfa Diesla ma niemal 130 lat [MOTO 2030]
- Po co Hummer, jeśli można mieć Bowlera. Jedyny problem: nie wolno nim jeździć po drogach
Forum
- Trypel co ten Obajtek do Ciebie ma? :) (27)
- brak komentarzy pod tekstami o elektrykach (13)
- Twój następny, polski SUV? (12)
- Ciekawe Manual vs. Automat (53)
- OT - TVPinfo tylko w małych dawkach ? (18)
- Chcesz mieć kłopoty płać Orlen Pay (5)
- Najdziwniejsze pozycje... (22)
- Pojade nostalgicznie, radio samochodowe:) (20)
- Szkoda samochodu (14)
- Z kapiszonów w oponki (21)