Audi S6 i Audi S7 - pod maską 3.0 V6 TDI. Poza Europą auta dostaną benzynowy silnik 2.9 V6 TFSI

Filip Trusz
Audi S6 i Audi S7 doczekały się wreszcie premiery. Europejscy klienci pod maską mogą liczyć na mocny i oszczędny silnik wysokoprężny 3.0 V6 TDI.

Europejskie Audi S6 sedan, Audi S6 Avant oraz Audi S7 Sportback będą napędzane trzylitrowym silnikiem TDI o mocy 350 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem w tak mocnej wersji jest oczywiście automatyczna skrzynia S tronic, miękka hybryda oraz napęd quattro. Oprócz 350-konnego diesla litera S oznacza także sportowy układ kierowniczy, sportowe zawieszenie oraz znacznie wydajniejsze hamulce. Wszystkie trzy auta są obniżone o 10 mm.

Jak szybkie są nowe Audi S6 oraz Audi S7? A6 sedan rozpędza się do 100 km/h w 5,0 s, a A6 Avant i A7 Sportback w 5,1 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Osiągi nie imponują, ale Audi chce to wynagrodzić bardzo niskim spalaniem. Producent podaje, że S6 i S7 do pokonania 100 km będą potrzebować od 6,2 do 6,5 l oleju napędowego. Emisja CO2 to 164-171 g/km.

Audi S6 i S7 na drodze rozpoznamy po agresywnym pakiecie stylistycznym. Również we wnętrzu nie zabraknie sportowych akcentów.

Audi S7 2019Audi S7 2019 fot. Audi

W tym miejscu warto zaznaczyć, że wszystkie trzy nowe Audi S poza Europą będą wyposażone w znacznie mocniejszy silnik benzynowy. Kierowcy Azji, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wchodzie dostaną w S6 i S7 2.9 V6 TFSI o mocy 450 KM (600 Nm). W Europie tę jednostkę dostało RS5 Coupe.

Nie znamy jeszcze polskich cen Audi S6 oraz Audi S7.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA