Mercedes-AMG CLA 35 ma pod maską dokładnie ten sam silnik, co jakiś czas temu zaprezentowany hatchback z tym samym oznaczeniem. To oznacza dwulitrowy, turbodoładowany motor R4 o pojemności 2.0 l, mocy 302 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem w CLA 35 jest napęd 4x4 AMG Performance 4MATIC oraz dwusprzęgłowy automat o 7 przełożeniach. Inżynierowie AMG nie tylko wsadzili pod maskę nowy, mocny silnik, ale dostosowali do sportowej jazdy praktycznie cały samochód. Mercedes-AMG CLA 35 ma m.in. zmodyfikowane zawieszenie oraz układ kierowniczy, czy większe hamulce.
Do pierwszych zdjęć prasowych 302-konne CLA pozuje w ciekawym, żółtym lakierze. Wersja AMG będzie się na drodze wyróżniać wieloma sportowymi dodatkami - choćby lekko przeprojektowanym grillem, nowym dyfuzorem z dużymi końcówkami wydechu, małym spojlerem i nowymi, 18 lub 19 calowymi, obręczami kół.
Kabina Mercedesa-AMG CLA 35 nie odbiega zbytnio od zwykłych wersji stylowego kompaktu, ale i tu znajdziemy garść akcentów, które kojarzą się z autami sportowymi. Stąd nowe fotele, spłaszczona kierownica i sporo czerwonych przeszyć. W topowej wersji nie mogło oczywiście zabraknąć systemy multimedialnego MBUX z dwoma ekranami o przekątnej 10,25 cala.
Mercedes-AMG CLA 35 to dopiero przedsmak tego, co nas czeka.
Już niedługo zaprezentowana zostanie wersja 45 oraz jeszcze mocniejsza 45 S. Nieoficjalne informacje mówią, że eSka będzie miała nawet 420 KM mocy.