Na samym silniku elektrycznym Ford Tourneo Custom PHEV będzie mógł przejechać 50 km. Jeżeli auto będzie musiało wybrać się w dłuższą trasę, to do gry włączy się litrowy silnik EcoBoost, którego zadaniem jest doładowywanie akumulatorów. To tzw. range extender. Dzięki jednostce spalinowej zasięg Forda Tourneo Custom wzrośnie do 500 km. Do wyboru będzie kilka różnych trybów jazdy - m.in. EV Auto, EV Now, EV Later oraz EV Charge.
Nie znamy jeszcze dokładnych szczegółów napędu, ale Ford podaje, że przy pracującym EcoBooście średnie zużycie paliwa ma wynosić 3,3 l/100 km, a Tourneo Custom będzie emitować 75 g CO2 na kilometr.
Baterie o pojemności 13,6 kWh umieszczono pod podłogą tak, aby nie ograniczały przestronności auta. Na pokładzie wygodnie ma podróżować 8 osób. Ford Tourneo Custom będzie hybrydą typu plug-in, czyli będzie można ją podładować z gniazdka. Cała operacja potrwa 5,5 godziny, jeżeli podepniemy Forda do zwykłego gniazdka, przy użycie szybszej ładowarki czas spadnie do 3 godzin.
Do sprzedaży Ford Tournego Custom ma wejść jeszcze w tym roku.