Ford Explorer to naprawdę ogromny samochód. Na pokładzie w wygodnych warunkach ma przewieźć siedem osób, a po złożeniu dwóch rzędów siedzeń zamieni się w małego dostawczaka, bo połknie aż 2 274 l bagażu. Do tego w kabinie wygospodarowano 123 l w postaci schowków.
Ford Explorer na naszych ulicach będzie się wyróżniał rozmiarami. Masywny SUV ma ponad 5 m długości. Do tej pory tę magiczną barierę przekracały tylko flagowe SUV-y producentów klasy premium. I tak spore Hyundai Santa Fe, Kia Sorento czy Ford Edge to okolice 4,7-4,8 m długości.
Ford Explorer będzie dostępny w Europie w wersji hybrydowej PHEV. Oznacza to, że SUV-a będzie można doładować z gniazdka. Na samych bateriach (13,1 kWh) Explorer ma przejechać ok. 40 km.
Ford rozsądnie podszedł do rozmiarów swojego auta i nie wsadził mu pod maskę małego silnika R4. Układ hybrydowy Forda Explorera składa się ze spalinowego silnika 3.0 EcoBoost V6 o mocy ok. 350 KM oraz elektrycznego silnika, która dostarcza kolejne 100 KM.
Łączna moc układu ma wynosić nawet 450 KM o 840 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem będzie 10-stopniowy automat oraz inteligentny napęd na cztery koła. Explorer PHEV potrafi przeciągnąć przyczepę o wadze do 2500 kg.
Ford Explorer będzie okrętem flagowym marki w Europie, zaoferuje więc wszystko, co Ford ma najlepsze. Lista systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy ma imponować. Taka samo jak wyposażenie z zakresu komfortu.