Luty 2019 r. to pierwszy miesiąc oficjalnej sprzedaży Tesli Model 3 na rynku europejskim. Pierwszy i od razu imponujący, bo Tesla sprzedała w Europie aż 3630 sztuk Modelu 3s. Eksperci firmy analitycznej Jato podkreślają, że to wynik zaskakująco dobry, a podobnych liczb można się było raczej spodziewać po kilku miesiącach i ugruntowaniu pozycji na rynku. Zwłaszcza, że Tesla pokonała samochody elektryczne, które już długo znajdują się w sprzedaży i cieszą się sympatią europejskiego klienta.
Żeby jeszcze bardziej podkreślić rynkowy sukces Tesli Model 3s, Jato pokazało jej sprzedaż na tle samochodów klasy premium. W kategorii "sedan średniej wielkości" Tesla Model 3 ze sprzedażą na poziomie 3 630 szt. również okazuje się liderem.
Tuż za Teslą Model 3 znalazł się Mercedes Klasy C ze sprzedażą na poziomie 3 457 szt., dalej znajdziemy Audi A4 (1 618 szt.), BMW serii 3 (1 579 szt.), Alfę Romeo Giulia (690 szt.) oraz Jaguara XE (430 szt.). To zestawienie trzeba traktować jako ciekawostkę, bo Model 3 nie rywalizuje bezpośrednio z wymienionymi autami, ale pokazuje nam ono, jak poważną graczem Tesla Motors staje się na naszym rynku.