Nowe BMW serii 3 G20 urosło w porównaniu z poprzednią generacją - jest teraz o 85 mm dłuższe i mierzy 4 709 mm długości. Auto jest także o 16 mm szersze i o 1 mm wyższe. Rozstaw osi zwiększono o 41 mm do 2 851 mm, BMW podkreśla, że to najlepszy wynik w klasie, co przełoży się na przestronność wnętrza i wygodę podróżowania na tylnej kanapie. Zgodnie z zapowiedziami, nowa generacja to także kuracja odchudzająca, a BMW serii 3, w zależności od wersji, zrzuciło do 55 kg.
Nowa seria 3 ma mieć o 10 mm niżej położony środek ciężkości oraz perfekcyjny rozkład masy między osiami 50:50. Producent obiecuje wzorowe prowadzenie, dzięki wyższej sztywności karoserii, nowemu zawieszeniu i jeszcze precyzyjniejszemu układowi kierowniczemu.
Silniki wysokoprężne:
Silniki benzynowe:
Walka o prymat w klasie średniej to tak naprawdę wewnętrzna rozgrywka trzech niemieckich producentów premium - odwiecznymi rywalami trójki BMW jest Mercedes Klasy C oraz Audi A4. Jak nowa seria 3 wypada na tle rywali? Poniżej ceny porównywalnych wersji: