Nowy Volkswagen Golf później, niż się wszyscy spodziewali. VW tłumaczy to decyzją biznesową

Filip Trusz
Nowy Volkswagen Golf będzie miał premierę w tym roku. Jak donoszą niemieckie media, prezentacja ósmej generacji została jednak przesunięta. Nowy Golf ma zostać pokazany po Salonie we Frankfurcie.

Wiele osób spodziewało się, że nowy Volkswagen Golf zostanie zaprezentowany podczas jesiennego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Jak donosi Bild, Volkswagen na pewno nowego Golfa do Frankfurtu jednak nie przywiezie. Inżynierowie wciąż zmagają się z drobnymi problemami technicznymi, a jeden z najważniejszych produktów marki musi być dopracowany w najdrobniejszym szczególe.

Przedstawiciele VW w rozmowie z Auto News Europe przyznali, że Golf nie jest jeszcze w 100 proc. gotowy, ale nie to jest powodem przesunięcia premiery. VW tłumaczy, że woli pokazać Golfa trochę później, żeby nie wprowadzać go na rynek w okolicach Świąt Bożego Narodzenia, kiedy samochodowe premiery mało kogo interesują.

Inna sprawa, że największe premiery od jakiegoś czasu omijają Salony Samochodowe. Producentom po prostu nie opłaca się pokazywać nowego modelu podczas takiej imprezy, gdzie wystawiają się także inne marki.

Co już wiemy o nowym Volkswagenie Golfie?

Nowy Volkswagen Golf będzie zbudowany na tej samej platformie MQB Evo, z której korzysta aktualna generacja, ale ma to być MQB Evo po poważnych poprawkach. Mowa przede wszystkim o obniżeniu wagi o ok. 45-50 kg i większym rozstawie osi. Ten ostatni wpłynie oczywiście na przestronność wnętrza. Pojawiają się także informacje, że nowy Golf może mieć trochę większy bagażnik.

W kabinie możemy się spodziewać kolejnych zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy, bezpieczeństwa i najnowszej wersji systemu multimedialnego. Pod tym względem Volkswagen to lider praktycznie w każdym segmencie.

Pod maską także nie ma co spodziewać się rewolucji. Volkswagen postawi na jednostki trzy- i czterocylindrowe. Zgodnie z nową motoryzacyjną modą w ofercie nie powinno zabraknąć hybryd, oprócz klasycznej w ofercie prawie na pewno zagości wersja mild hybrid. Z czasem rodzina nowego Golfa powiększy się o sportowe wersje GTI oraz R. Hot hatche na bazie nowego Volkswagena mają być najszybsze i najmocniejsze w historii kompaktu z Wolfsburga.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.