Cupra jako marka powstała rok temu, a krótko na świat przyszedł model Cupra Ateca, bazujący na hiszpańskim SUV-ie. W Genewie zadebiutował Formentor - pierwsze "dziecko" nowo powstałej marki, stworzone zupełnie od podstaw. Model ten nie ma swojego odpowiednika w Seacie - został zaprojektowany od nowa.
Nowy hiszpański SUV posiada napęd hybrydowy typu plug-in, który generuje 245 KM. Swoją nazwę zawdzięcza przylądkowi Formentor - jednemu z najbardziej malowniczych miejsc na Majorce. Choć Cupra została niezależna marką, jak widać kontynuuje tradycje Seata jeśli chodzi o nazewnictwo modeli - "imiona" samochodów wymyślane są na podstawie różnych miejsc w słonecznej Hiszpanii.
Do napędu Cupry Formentor posłużył układ hybrydowy typu plug-in o mocy systemowej 245 KM, która trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni DSG. W trybie czysto elektrycznym auto będzie mogło przejechać maksymalnie 50 km. Na pokład (a raczej pod) trafi także progresywny układ kierowniczy, adaptacyjne zawieszenie oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, czyli tzw. szpera.
Choć model zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie to wersja koncepcyjna, w praktyce wygląda jak zupełnie seryjne auto. Można zatem przypuszczać, że wersja produkcyjna nie będzie zanadto różniła się od tego, co mogliśmy oglądać podczas Geneva Motor Show 2019.