Mercedes-AMG GT R Roadster powstanie w liczbie zaledwie 750 sztuk.
Za napędzanie Roadstera odpowiedzialna będzie dokładnie ta sama V-ósemka, która pracuje pod maską standardowego AMG GT R. To 4-litrowa jednostka twin turbo. Dostarcza kierowcy 585 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Standardem jest dwusprzęgłowy automat o 7 przełożeniach. AMG GT R to oczywiście auto tylnonapędowe. Roadster podobnie jak coupe ma być autem nastawionym na ostrą, sportową jazdę. W wydaniu R nie ma mowy o kompromisach.
We wnętrzu Mercedes-AMG GT R Roadster ma mieć wszystko, co w AMG GT najlepsze. W środku znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę Nappa, sportowe fotele AMG Performance, system AirScarf, który dba o ogrzewanie szyi kierowcy i pasażera, czy system multimedialny z dwoma ekranami (wirtualny kokpit o przekątnej 12,3 cala i 10,25-calowy ekran w konsoli centralnej).
We wnętrzu każdego Mercedesa-AMG GT R Roadstera znajdziemy plakietkę z numerem egzemplarza.