Polestar 2 został zbudowany na platformie CMA, którą Volvo i jego chiński właściciel wykorzystują w swoich nowych samochodach. Z niedawnych premier na opracowanej w Szwecji platformie możemy wymienić choćby Volvo XC40 i Lynk&Co 01.
Polestar 2 to samochód czysto elektryczny o imponujących parametrach. Dwa silniki elektryczne łącznie dostarczają 402 KM mocy i 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojemność akumulatorów to 78 kWh, co ma pozwolić na pokonanie 500 km na jednym ładowaniu. Zasięg liczony jest według WLTP.
Przyspieszenie do 100 km/h ma być kwestią niecałych 5 sekund. Niektóre źródła mówią, że będzie to 4,7 s.
Dostępna ma być także odmiana Performance, która nie będzie ingerowała w moc silników, ale dostosuje auto do sportowej jazdy. Mowa m.in. o hamulcach Brembo, 20-calowych felgach i nowym zawieszeniu z amortyzatorami Ohlins. Bardziej sportową odmianę Polestara 2 rozpoznamy we wnętrzu po złotych pasach bezpieczeństwa.
Wnętrze Polestara dobrze znamy z modelu 1 i nowych Volvo. A przynajmniej ogólny pomysł na kabinę, bo w Polestarze 2 zauważymy kilka zmian. Z pewnością największą jest nowy, 11-calowy tablet wkomponowany w konsolę centralną. Polestar 2 to pierwszy samochód koncernu, który korzysta z nowego systemu multimedialnego, który został opracowany na Androidzie i oferuje bardzo szeroką integrację z usługami Google.
Oficjalna prezentacja Polestara 2 odbędzie się w przyszłym tygodniu w Genewie.
Produkcja ma się rozpocząć na początku 2020 r.. W pierwszej kolejności elektryk trafi do Chin, USA, Kanady, Belgii, Niemiec, Holandii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa.
Ile Polestar 2 będzie kosztował? Docelowo 39 900 euro (cena z niemieckiego rynku), ale przez pierwszy rok w ofercie będzie tylko bardzo bogato wyposażona wersja Launch Edition, którą wyceniono na 59 900 euro.
Na polskie ceny będziemy musieli poczekać.