Po niezaprzeczalnym sukcesie Kodiaqa i Karoqa nie dziwi dalsze zmierzanie Skody w kierunku aut z podniesionym nadwoziem. Niedawno debiutował Kodiaq w sportowej wersji RS, a teraz przyszedł czas na miejskiego crossovera.
Skoda Kamiq to miejski SUV oparty na segmencie B. Konstrukcyjnie model zbudowany jest na platformie MQB A0, czyli tej samej, z której korzysta Skoda Scala czy Volkswagen T-Cross i Polo. Taka płyta podłogowa uniemożliwia jednak montaż napędu na cztery koła, zatem Kamiq zostanie typowo miejską, podniesioną "ośką".
Stylistycznie Skoda Kamiq łączy najlepsze cechy dotychczasowych modeli. Sylwetką nawiązuje do największego Kodiaqa, tylne lampy przypominają skrzyżowanie Scali z Karoqiem, a we froncie pojawił się powiew świeżości w postaci rozdzielonych lamp, gdzie górna pełni funkcję świateł do jazdy dziennej, a dolna świateł mijania i drogowych. Całość prezentuje się dynamicznie, a auto jest miłe dla oka.
Wnętrze Kamiqa to wierna kopia kabiny Scali. Dominującym elementem jest wyświetlacz centrum multimedialnego, który występuje w trzech wielkościach - o przekątnej 6,5, 8 lub 9,2 cala. Ograniczono liczbę przycisków na konsoli centralnej, przez co wnętrze wygląda bardzo schludnie i przejrzyście. Nowoczesnego charakteru dodają także cyfrowe zegary i stylizowane na sportowe fotele. W Kamiqu nie zabraknie oczywiście rozwiązań z zakresu Simply Clever, jak np. wysuwanych plastikowych osłonek, które chronią brzeg drzwi przed zarysowaniem podczas otwierania przy ścianie.
Na pokład trafi sporo systemów bezpieczeństwa i układów ułatwiających kierowcy życie. W Skodzie Kamiq znajdziemy m.in. system Lane Assist utrzymujący samochód na swoim pasie ruchu, aktywny tempomat, autonomiczny układ hamowania awaryjnego czy asystenta parkowania.
Marka chwali się, że Kamiq ma być jednym z najbardziej przestronnych aut w swoim segmencie. Wszystko za sprawą rozstawu osi, który wynosi 2651 mm. To o 85 mm więcej niż w Seacie Arona i o aż 91 mm więcej niż w bliźniaczym Volkswagenie T-Cross.
Bagażnik Skody Kamiq ma pomieścić 400 litrów bagaży, a po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrośnie do 1395 litrów. Odległość od fotela do oparcia tylnej kanapy to według producenta 77 centymetrów. Można zatem przypuszczać, że mimo kompaktowych rozmiarów na tylnej kanapie Kamiqa miejsca nie zabraknie.
Do napędu miejskiego czeskiego crossovera posłużą sprawdzone w koncernie silniki. Bazową propozycją będzie 115-konny motor 1.0 TSI. Mocniejszą alternatywę benzynową ma stanowić 1.5 TSI o mocy 150 KM. W gamie pojawi się też jedna jednostka wysokoprężna 1.6 TDI, która będzie dysponowała mocą 115 KM. Klienci będą mieli do wyboru skrzynię manualną o sześciu przełożeniach lub siedmiobiegową skrzynię DSG.
Skoda Kamiq oficjalnie zadebiutuje na początku marca podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Miejski model ma trafić do sprzedaży w drugiej połowie roku.