Polacy kupują coraz mniej klasycznych aut klasy średniej. Sprzedaż spadła o prawie 10 proc.

Klasyczne samochody klasy średniej nie mają łatwo w nowej rzeczywistości. Niegdyś szalenie popularne auta tracą kierowców na rzecz crossoverów. Wzrosty sprzedaży notują tylko nieliczne modele.

Jak podaje IBRM SAMAR (źródło danych), w styczniu 2019 r. zarejestrowano w Polsce 3 654 samochodów klasy średniej. To wynik wyraźnie słabszy niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku - styczeń do stycznia sprzedaż spadła o 9,5 proc.

Zobacz wideo

Wyraźne spadki liczby zarejestrowanych samochodów widać u większości najważniejszych graczy. Słabiej w rok weszły m.in. Skoda Superb, Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Mercedes Klasy C, Audi A4, czy Ford Mondeo.

Tak prezentuje się pierwsza piętnastka stycznia 2019 r. w klasie średniej:

  1. Skoda Superb: 763 egzemplarze (-2,4 proc.)
  2. Volkswagen Passat: 612 (-14,8 proc.)
  3. Mazda6: 350 (+87,2 proc.)
  4. Ford Mondeo: 295 (-33,7 proc.)
  5. Opel Insignia: 244 (-38,7 proc.)
  6. BMW Serii 3: 233 (+117,8 proc.)
  7. Toyota Avensis: 213 (-41,6 proc.)
  8. Mercedes Klasy C: 136 (-12,8 proc.)
  9. Volkswagen Arteon: 136 (+29,5 proc.)
  10. Kia Optima: 131 (+27,2 proc.)
  11. Audi A4: 107 (-27,2 proc.)
  12. Renault Talisman: 86 (+24,6 proc.)
  13. Volvo V60: 62 (+342,9 proc.)
  14. Audi A5: 44 (-26,7 proc.)
  15. Kia Stinger: 36 (+80 proc.)

Skoda Superb L&KSkoda Superb L&K fot. Skoda

Choć wiele samochodów traci kierowców, to są modele, które opierają się rynkowym trendom. Szczególne powody do zadowolenia mogą mieć polskie oddziały Mazdy i Volvo (do sprzedaży wprowadzono nowe wcielenia modeli 6 i V60), Kii, Renault oraz BMW, które żegna się z aktualną trójką aż 117,8-procentowym wzrostem sprzedaży.

Warto też odnotować bardzo ciepłe przyjęcie przez polskich klientów dwóch samochodów, których do tej pory na rynku nie było - na wyraźnym plusie znalazł się i Volkswagen Arteon, i Kia Stinger. Jeszcze niedawno auta tego typu były znacznie droższe i mogliśmy je znaleźć tylko w salonach Audi i BMW (A5 Sportback i seria 4 Gran Coupe). Tańsza alternatywa wyraźnie przypadła Polakom do gustu.

Kia StingerKia Stinger Fot. Kia

Zobacz wideo
Więcej o: