Przy opisie nowego Audi SQ5 nie sposób nie zacząć od silnika. Pod maskę SUV-a klasy średniej inżynierowie wsadzili zoptymalizowany silnik 3.0 V6 TDI. Audi podkreśla, że został on dopracowany pod kątem uzyskiwania maksymalnej mocy i maksymalnej wydajności. Nowe Audi SQ5 będzie miało 347 KM mocy i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który ma być dostępny w zakresie 2500-3100 obr./min.
Nowe Audi SQ5 będzie tzw. miękką hybrydą (instalacja 48V), co ma obniżyć zużycie paliwa o ok. 0,7 l/100 km. Znamy tę technologię z najnowszych, większych modeli Audi.
Standardem w nowym Audi SQ5 będzie ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Jej niższe biegi charakteryzują się krótkimi, sportowymi przełożeniami, a dłuższe biegi wyższe pozwalają obniżyć liczbę obrotów i spalanie paliwa.
Bez żadnych dopłat kierowca otrzyma oczywiście także napęd quattro. To stały napęd na cztery koła. W normalnych warunkach drogowych samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy między kołami przedniej i tylnej osi w stosunku 40:60. Gdy czujniki systemu wykryją poślizg, większa część momentu przekierowywana jest na oś z lepszą trakcją. W zależności od sytuacji drogowej, na oś przednią może zostać przekierowane 70 proc. momentu, a na oś tylną nawet 85 proc. momentu.
Nowe Audi SQ5 po zaznaczeniu odpowiedniej opcji będzie miało sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. W porównaniu ze zwykłym Q5, SQ5 ma obniżone o 30 mm zawieszenie. Całe zawieszenie, hamulce oraz układ kierowniczy zostały przeprojektowane z myślą o sportowej jeździe. W opcjach znajdziemy adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne.
Audi SQ5 ma nie zapomnieć o żadnej z zalet słabszych odmian Q5, a więc praktyczności, uniwersalności i przestronności. Bagażnik sportowego SUV-a pomieści 550 l, a po złożeniu tylnej kanapy - 1550 l. SQ5 będzie także naszpikowane najnowszymi systemami bezpieczeństwa z pakietu pre sense oraz technicznymi nowinkami pokroju nowego systemu multimedialnego MMI czy wirtualnego kokpitu. Jeżeli chodzi o wyposażenie, to SQ5 będzie mogło być wyposażone we wszystko, co w nowym Q5 najlepsze. Kierowcę ograniczać będzie tylko portfel.
Wersja S to także agresywniejszy wygląd nadwozia i garść sportowych akcentów w kabinie. Różnice zobaczycie na zdjęciach, które zamieszczamy w galerii. Znajdziecie tam wszystkie dotąd opublikowane zdjęcia topowego Audi Q5.
Kiedy nowe Audi SQ5 wejdzie do sprzedaży? Na razie znamy szczegóły niemieckiego rynku - "lato" i "wyjściowo 67 750 euro". Na polski cennik musimy jeszcze poczekać.