Peugeot 508 Sport Engineering Concept zadebiutuje w Genewie. Francuski sedan będzie miał 400 KM i napęd 4x4

O zeszłorocznej premierze najnowszej generacji flagowego sedana marki Peugeot, mówiło się miesiącami. Nowy Peugeot 508 przyciąga uwagę nie tylko wizualnie, ale także od strony technologicznej. Teraz Francuzi zaprezentują 400-konną odmianę tego modelu, która na dodatek będzie miała napęd na cztery koła.

Podczas salonu samochodowego w Genewie, który rozpocznie się już na początku marca, Peugeot zaprezentuje swoje najnowsze dzieło. Mowa o modelu 508 Sport Engineering Concept, czyli 400-konnej wariacji na temat popularnego francuskiego sedana. Sportowa odmiana modelu 508 będzie zatem nie tylko szybka (sprint do setki ma trwać zaledwie 4,3 sekundy), ale także ekonomiczna i efektywna. Wszystko za sprawą dwóch silników elektrycznych wspierających układ napędowy.

Zobacz wideo

Sportowa hybryda

Głównym motorem napędowym będzie spalinowy silnik 1.6 PureTech o mocy 200 KM. Dostanie jednak wsparcie dwóch silników elektrycznych – na przedniej osi znajdzie się 107-konny motor elektryczny, a tylne koła napędzi drugi o mocy 201 KM. Jeśli wierzyć plotkom, moc systemowa całego układu ma wynosić około 400 KM.

Peugeot 508 Sport Engineering Concept zostanie także wyposażony w baterię o pojemności 11,8 kWh. Francuska hybryda typu plug-in będzie mogła pokonać około 50 kilometrów korzystając jedynie ze zmagazynowanej w akumulatorach energii elektrycznej, którą potem uzupełnimy z domowego gniazdka, lub korzystając z szybkiej ładowarki.

Peugeot 508 Sport Engineering ConceptPeugeot 508 Sport Engineering Concept Peugeot

Zadziorny wygląd

Już „zwykła” wersja Peugeota 508 prezentuje się zadziornie i dynamicznie, a sportowy wariant dopracowano niemal pod każdym względem. Model 508 Sport Engineering Concept otrzymał przemodelowane zderzaki o jeszcze ostrzejszych rysach, tylny dyfuzor i 20-calowe aluminiowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 4S. Dopracowano także aerodynamikę nadwozia, by zapewnić jak najlepszy docisk przy wyższych prędkościach. Konstruktorom udało się poszerzyć rozstaw kół o 24 mm z przodu i 12 mm z tyłu, co ma pozytywnie przenieść się na wrażenia z jazdy i lepszą trakcję. Dopracowano także układ kierowniczy, by był bardziej precyzyjny i dawał kierowcy możliwie najlepsze, sportowe odczucia z jazdy. Karoseria wariantu koncepcyjnego została pomalowana na ciemnoszary odcień „Selenium Grey’, który przełamano limonkowymi wstawkami. We wnętrzu określanym jako wykończenie „Kryptonite” dominuje czerń w postaci skóry i alcantary.

Peugeot 508 Sport Engineering Concept zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Genewie, już w marcu tego roku. Pozostaje mieć nadzieję, że wersja produkcyjna tego auta nie zostanie zbytnio „ugłaskana”, jak to zwykle producenci mają w zwyczaju. Bo co by nie mówić – trudno będzie przejść obojętnie obok 400-konnego czteronapędowego sedana o takiej prezencji.

Peugeot 508 Sport Engineering ConceptPeugeot 508 Sport Engineering Concept Peugeot