Do tej pory zgłosiło się pięć firm, skłonnych rozbudować autostradę A1. Najniższa z nich opiewa na 857 mln zł, a najwyższa – na ponad 1,5 mld zł. Komisja przetargowa bada oferty, a wybór najkorzystniejszej oferty planujemy ogłosić w kwietniu br.
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie, uzyskanie stosownych decyzji administracyjnych i zrealizowanie inwestycji. W miejscu obecnych dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, pojawią się po trzy pasy dla każdej jezdni. Znikną jednopoziomowe skrzyżowania, a w miejscach połączenia autostrady A1 z najważniejszymi szlakami regionu pojawią się węzły bezkolizyjne. Nawierzchnia przyszłej A1 będzie wykonana z betonu cementowego, co znacznie podniesie jej trwałość.
A1 od Tuszyna do obwodnicy Częstochowy będzie miała ok. 81 km, łączny koszt realizacji to ok. 3,7 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór).
Trasa została podzielona na 5 odcinków realizacyjnych: