Nowa Mazda 3 będzie w Europie dostępna z trzema silnikami do wyboru. Po wysokoprężnej stronie mocy znajdziemy nową jednostkę 1.8 Skyactiv-D o mocy 116 KM, która będzie dostępna przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 270 Nm w zakresie 1600-2600 obr./min. Deklarowane zużycie paliwa to 4,7 l/100 km, a emisja CO2 - 130 g/km. Mazda chwali się także bardzo niską, jak na diesla, emisją tlenków azotu.
Zwolennicy silników benzynowych w Polsce dostaną dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 Skyactiv-G. Jego parametry to 122 KM mocy (6000 obr./min) i 213 Nm maksymalnego momentu obrotowego (4000 obr./min). Dzięki instalacji 24V, miękkiej hybrydzie i systemowi dezaktywacji cylindrów średnie zużycie benzyny ma wynosić 6,0 l/100 km. Emisja CO2 to 136 g/km.
Dokładna specyfikacja Skyactiv-X nie została jeszcze potwierdzona przez Mazdę, ale wiemy czego się spodziewać dzięki rozpisce, która pojawiła się na stronie słowackiego importera. Skyactiv-X w nowej trójce zaoferuje 181 KM mocy i 222 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Więcej o innowacyjnym silniku pisaliśmy w tym miejscu:
Nowa Mazda 3 będzie dostępna jako hatchback oraz sedan. Trójka w nadwoziu hatchback mierzy 4459 mm długości (+6 mm), 1797 mm szerokości i 1440 mm wysokości. Sedan na długość urósł o 77 mm do 4662 mm i stał się o 5 mm wyższy. Mazda chwali się rozstawem osi, który wynosi aż 2725 mm i plasuje nową Mazdę 3 w samej czołówce segmentu. Dzięki dużemu rozstawowi osi nowa trójka powinna zaoferować wyjątkowo przestronną tylną kanapę.
Nowa Mazda 3 będzie dostępna z napędem na cztery koła i-Activ AWD, z systemem rozdziału siły napędowej pomiędzy koła GVC Plus.
Dużo zmieniło się także we wnętrzu Mazdy 3. Japończycy stawiają na minimalizm i materiały wysokiej jakości, chwaląc się, że kompaktowi bardzo blisko do poziomu wykonania, jaki znamy z klasy premium. Kabina ma być jeszcze bardziej ergonomiczna, a podróżowanie nową Mazdą 3 bardziej komfortowe. Dlatego zwiększono zakres regulacji kierownicy i dopracowano fotele. Praktycznie całe wnętrze przeprojektowano pod kątem wygody prowadzenia - przykładowo, podłokietnik jest dłuższy, a dźwignia zmiany biegów znajduje się bardziej z przodu.
Ekran systemu multimedialnego ma teraz 8,8 cala. W nowej trójce dostępny będzie wyświetlacz przezierny.
Polski cennik nowej Mazdy 3 otworzy 94 900 zł za silnik benzynowy i ręczną skrzynię biegów. Dużo, ale trójka już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażona. Ceny dokładniej prześwietliliśmy w oddzielnym materiale.
W galerii znajdzie najnowsze zdjęcia kompaktu.