Nowy Ford Focus ST będzie miał o 12 proc. więcej mocy i o 17 proc. momentu obrotowego od poprzednika. Ford zdecydował się na włożenie pod maskę większej jednostki napędowej - poprzednik miał dwulitrowy silnik, nowy Focus ST otrzymał 2.3 EcoBoost. Moc to 276 KM przy 5000 obr./min oraz 420 Nm w zakresie 3000-4000 obr./min.
Ford chwali się, że hot hatch będzie się rozpędzał do 100 km/h w mniej niż 6 sekund, a silnik będzie dostarczał moc natychmiastowo. Doświadczenia w jak najszybszej reakcji jednostki na wciśnięcie pedału gazu Ford Performance czerpał m.in. z Forda GT oraz F-150 Raptor. Nowy Focus ST będzie także wyposażony w eLSD, czyli elektroniczną szperę.
W ofercie znajdzie się także wysokoprężny Ford Focus ST z silnikiem 2.0 EcoBlue. Diesel dostarczy 187 KM mocy przy 3500 obr./min oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2000-3000 obr/min.
Obydwa silniki będą w standardzie parowane z ręczną, 6-biegową skrzynią. 7-stopniowy automat dostępny będzie za dodatkową dopłatą. Wraz z automatem otrzymamy łopatki przy kierownicy oraz system Adaptive Shift Scheduling, który uczy się stylu jazdy kierowcy i dostosowuje do niego zmiany biegów.
Ford zapowiada, że nowy Focus ST to nie tylko mocniejsze silniki, ale także kompleksowy pakiet modyfikacji. Kompakt jest obniżony o 10 mm, a układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce dostosowano z myślą o szybkiej, sportowej jeździe. Focusa ST rozpoznamy po agresywniejsze stylistyce, a w środku po aluminiowych dodatkach, sportowej kierownicy i fotelach Recaro.
Nowy Ford Focus ST będzie dostępny jako hatchback i kombi.