Toyota Aygo to młodzieżowe auto skierowane do odważnych osób, które przez samochód lubią wyrażać swój styl. Właśnie z myślą o nich powstała stylistyka przodu z charakterystycznym znakiem X. Dodatkowo najmniejsza Toyota posiada bardzo szerokie możliwości personalizacji wyglądu nadwozia i wnętrza.
Aygo należy do najpopularniejszych samochodów segmentu A w Europie. W 2018 roku sprzedano 91 700 egzemplarzy tego modelu, co zapewniło mu udział w segmencie 7,4 proc. W Polsce Aygo jest najczęściej wybieranym modelem w swoim segmencie, z udziałem aż 26 proc. W 2018 roku polscy klienci kupili 4 362 egzemplarze.
Nowa edycja specjalna Aygo x-cite to nowy sposób na wyróżnienie się z tłumu. Po raz kolejny mamy do czynienia z dwukolorowym nadwoziem. Odmiana wyróżnia się lakierem Pure Orange z czarnym dachem. W tej wersji znajdziemy światła przeciwmgielne, przyciemniane tylne szyby i czarne, aluminiowe obręcze kół o średnicy 15 cali.
Czarne wykończenia zdobią także konsolę centralną i panel tablicy rozdzielczej. Czarna jest także obudowa skrzyni biegów, zaś obudowy nawiewów nawiązują do koloru karoserii.
Toyota Aygo w odmianie x-cite ma bogate wyposażenie obejmujące klimatyzację, kierownicę wielofunkcyjną z przyciskami do kontroli systemu audio, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz ogranicznik prędkości dla wersji z manualną skrzynią biegów. System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania współpracuje ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto.
Wersja specjalna wyróżnia się jedynie stylistyką. Pod maskę trafił znany z gamy modelu litrowy silnik DOHC VVT-i o 3. W ramach ubiegłorocznego faceliftingu moc silnika została zwiększona do 72 KM, a moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.
Soczyście pomarańczową Toyotę Aygo zobaczymy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, które rozpoczną się na początku marca.