Nowy Mercedes Klasy V w porównaniu z poprzednikiem będzie dostępny w nowej, mocniejszej wersji silnikowej. Pod oznaczeniem V 300d kryje się nowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654. Będzie w standardzie parowany z automatem 9G-TRONIC. Nowa jednostka rozwija 239 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dzięki funkcji boost może na chwilę wzrosnąć do 530 Nm.
Osiągi Mercedesa Klasy V w wydaniu V 300d prezentują się naprawdę nieźle. Duży van rozpędzi się do 100 km/h w 7,9 sekundy, a na niemieckiej autostradzie osiągnie nawet 221 km/h prędkości maksymalnej.
Średnie deklarowane zużycie paliwa pozostaje na razie tajemnicą, ale producent obiecuje, że dzięki nowemu automatowi, będzie się mieścić w bardzo rozsądnych granicach. Producent chwali się, że nowy diesel to także jeszcze lepsze wyciszenie i niższy poziom wibracji.
Pod względem zmian w wyglądzie, to mamy do czynienia z klasycznym faceliftingiem w starym, niemieckim stylu. Mercedes Klasy V przeszedł lekkie kosmetyczne poprawki, a nie stylistyczną rewolucję. Zderzak jest teraz trochę agresywniejszy, przeprojektowano lekko grill, a na nadwoziu zauważymy kilka akcentów, nawiązujących do najnowszych modeli Mercedesa.
Jak to bywa w przypadku liftingów, Niemcy wzbogacili także paletę lakierów, a oferta obręczy kół powiększyła się o kilka pozycji.
We wnętrzu projektanci poszli tym samem tropem - ewolucja zamiast rewolucji. Spostrzegawczy z pewnością zauważą nowe, turbinowe wloty powietrza. Ważną nowością są także luksusowe fotele dla pasażerów, podróżujących z tyłu kanapy, które oferują masaż, podgrzewanie i wentylację.
Nie mogło oczywiście zabraknąć także nowego wzoru tapicerki i wzbogacenia listy opcji o kilka pomniejszych pozycji, które podwyższają komfort jazdy.
Lifting to także okazja do poszerzenia listy pokładowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. To m.in.: system niwelujący podmuchy boczne, system wykrywający zmęczenie kierującego, nowa wersja systemu awaryjnego hamowania oraz nowe adaptacyjne reflektory.
Targowy debiut odświeżonego Mercedesa Klasy V zaplanowano na Salon Samochodowy w Genewie. Również w marcu ma ruszyć sprzedaż modelu. Polskie ceny na razie pozostają tajemnica. Podano tylko, że na rynku niemieckim cennik nowej Klasy V otworzy 36 990 euro, czyli w złotówkach ok. 158 tysięcy.