Nowe BMW serii 7 - z grillem większym o 40 procent
Nowe BMW serii 7 to oczywiście nie nowa generacja, a facelifting. I to dość gruntowny, jeżeli spojrzymy na wygląd nowej limuzyny z Bawarii. Nie sposób nie zauważyć gigantycznego grilla, który BMW serii 7 zapożyczyło z SUV-a X7. Charakterystyczny grill jest większy od tego w przedliftowej siódemce o 40 proc. Wydaje się jednak, że jest jeszcze potężniejszy, bo seria 7 ma teraz znacznie węższe światła.
Nowe BMW serii 7 na filmie:
Styliści przeprojektowali także tył, gdzie pojawiła się cienka, LED-owa listwa, która łączy reflektory i ciągnie się przez całą szerokość auta. BMW serii 7, w obydwu wersjach rozstawu osi, urosło o 22 mm wzdłuż. Limuzyna mierzy teraz 5 120 lub 5 260 mm.
BMW serii 7 2019 fot. BMW
Wnętrze nowego BMW serii 7
Odświeżone wnętrze ma oferować jeszcze większy luksus i być lepiej wyciszone. Na pierwszych zdjęciach widzimy nową kierownicą. Nowe BMW serii 7 otrzymało także najnowszą wersję systemu multimedialnego Operating System 7.0. Duże ekrany są dwa. Ten przed oczami kierowcy pełni rolę wirtualnych zegarów i ma 12,3 cala. Ekran dotykowy nad nawiewami ma 10,25 cala i można go obsługiwać nie tylko dotykiem, ale także dobrze znanym pokrętłem.
Dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie można zamówić dwa 10-calowe ekrany Full HD oraz odtwarzacz Blu-ray.
BMW serii 7 2019 fot. BMW
Nowe BMW serii 7 - jednostki napędowe
Nowością pod maską jest 4,4-litrowa V-ósemka, którą BMW wykorzystuje także w serii 8. BMW 750i x oraz 750Li zaoferuje kierowcy 523 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z kolei hybrydowe BMW 745e, które wykorzystuje rzędowy 6-cylindrowy silnik, będzie teraz miało 388 KM i 600 Nm. BMW obiecuje zasięg na samym silniku elektrycznym między 54 a 58 km.
Najbardziej prestiżową odmianą flagowej limuzyny BMW pozostaje oczywiście wersja M760Li xDrive z dwunastocylindrowym silnikiem o pojemności 6,6 litra. Jednostka V12 otrzymała przy okazji liftingu filtr cząstek stałych. Jej parametry to 577 KM i 850 Nm. Najmocniejsze BMW serii 7 rozpędza się do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiąga 305 km/h prędkości maksymalnej.
BMW serii 7 2019 fot. BMW
W Europie nowe BMW serii 7 będzie dostępne z trzema dieslami: 730d (260 KM, 620 Nm), 740d (320 KM, 680 Nm) oraz 750d (400 KM i 760 Nm). Każde BMW serii 7 w standardzie otrzyma adaptacyjne zawieszenie.
Na polskie ceny nowego BMW serii 7 musimy jeszcze trochę poczekać.
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Nowa Lada Niva będzie najtańszym SUV-em w Europie. Renault chce powtórzyć sukces Dacii Duster
-
Dacia Bigster - w gamie pojawi się większy brat Dustera
-
Jak odłączyć i podłączyć akumulator w samochodzie? Uwaga! Kolejność jest kluczowa
-
Dźwięki ciszy. Po co sztuczne brzmienie silnika w elektrycznym samochodzie? [MOTO 2030]
- Triki i podstępy handlarzy samochodów, które wykryjesz samodzielnie. Wystarczą zdjęcia
- Porsche Boxster ma już ćwierć wieku. Z tej okazji powstała specjalna wersja roadstera [WIDEO]
- Skoda w awangardzie grupy Volkswagena. Elektryczny Enyaq iV jest pierwszym takim SUV-em w Europie
- Robert Kubica został ambasadorem Alfy Romeo w Polsce. Marka daje teraz 5 lat gwarancji
- W takiej cenie Toyoty jeszcze nie było. Rata miesięczna wyjątkowo niska
Forum
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (24)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (92)
- Kolejny wypadek. (59)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)
- Cały Top Gear online - jest (11)
- Czymu pug 2008 taki drogi? (41)
- OT/Staram się jak mogę... (36)
- To nie ja waga nagral, tylko jakis maruda, ale... (9)