Nowe BMW serii 7 to oczywiście nie nowa generacja, a facelifting. I to dość gruntowny, jeżeli spojrzymy na wygląd nowej limuzyny z Bawarii. Nie sposób nie zauważyć gigantycznego grilla, który BMW serii 7 zapożyczyło z SUV-a X7. Charakterystyczny grill jest większy od tego w przedliftowej siódemce o 40 proc. Wydaje się jednak, że jest jeszcze potężniejszy, bo seria 7 ma teraz znacznie węższe światła.
Styliści przeprojektowali także tył, gdzie pojawiła się cienka, LED-owa listwa, która łączy reflektory i ciągnie się przez całą szerokość auta. BMW serii 7, w obydwu wersjach rozstawu osi, urosło o 22 mm wzdłuż. Limuzyna mierzy teraz 5 120 lub 5 260 mm.
Odświeżone wnętrze ma oferować jeszcze większy luksus i być lepiej wyciszone. Na pierwszych zdjęciach widzimy nową kierownicą. Nowe BMW serii 7 otrzymało także najnowszą wersję systemu multimedialnego Operating System 7.0. Duże ekrany są dwa. Ten przed oczami kierowcy pełni rolę wirtualnych zegarów i ma 12,3 cala. Ekran dotykowy nad nawiewami ma 10,25 cala i można go obsługiwać nie tylko dotykiem, ale także dobrze znanym pokrętłem.
Dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie można zamówić dwa 10-calowe ekrany Full HD oraz odtwarzacz Blu-ray.
Nowością pod maską jest 4,4-litrowa V-ósemka, którą BMW wykorzystuje także w serii 8. BMW 750i x oraz 750Li zaoferuje kierowcy 523 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z kolei hybrydowe BMW 745e, które wykorzystuje rzędowy 6-cylindrowy silnik, będzie teraz miało 388 KM i 600 Nm. BMW obiecuje zasięg na samym silniku elektrycznym między 54 a 58 km.
Najbardziej prestiżową odmianą flagowej limuzyny BMW pozostaje oczywiście wersja M760Li xDrive z dwunastocylindrowym silnikiem o pojemności 6,6 litra. Jednostka V12 otrzymała przy okazji liftingu filtr cząstek stałych. Jej parametry to 577 KM i 850 Nm. Najmocniejsze BMW serii 7 rozpędza się do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiąga 305 km/h prędkości maksymalnej.
W Europie nowe BMW serii 7 będzie dostępne z trzema dieslami: 730d (260 KM, 620 Nm), 740d (320 KM, 680 Nm) oraz 750d (400 KM i 760 Nm). Każde BMW serii 7 w standardzie otrzyma adaptacyjne zawieszenie.
Na polskie ceny nowego BMW serii 7 musimy jeszcze trochę poczekać.