Nowa Toyota Supra - koniec czekania. Kolejne wcielenie legendy oficjalnie

Toyota Supra cieszy się statusem samochodu-ikony. Nic więc dziwnego, że jej powrót na drogi był tak wyczekiwany. Toyota nareszcie zaprezentowała nową Suprę oficjalnie.

Toyota GR Supra - pod taką nazwą kryje się najnowsza, piąta generacja modelu Supra. Fani czekali na ten model od sierpnia 2002 r., kiedy to Toyota zakończyła produkcję poprzedniej Supry. Bliźniacze BMW Z4 to roadster, a Supra będzie oferowana tylko jako coupe. Nowa Supra to samochód dwuoosobowy. Długość japońskiego coupe to 4379 mm, a rozstaw osi wynosi 2470 mm, czyli mniej niż w GT86 (2570 mm). Rozkład masy to idealne 50:50.

Nowe coupe powstało we ścisłej współpracy z BMW. Właśnie dlatego sercem Toyoty GR Supry będzie 6-cylindrowy, rzędowy silnik, który stworzyli niemieccy inżynierowie. Ma 3 litry pojemności, 340 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? Nikt nie powinien narzekać - 4,3 sekundy do pierwszej setki i 250 km/h prędkości maksymalnej. Waga takiej Supry dobija do 1500 kg.

Toyota GR Supra 2019Toyota GR Supra 2019 fot. Toyota

To, przynajmniej na razie, topowa odmiana nowej Supry. Dostępna będzie także mniejsza i tańsza (akcyza) 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2,0 l. Za ten silnik również odpowiada BMW. Słabsza Supra ma się legitymować przyspieszeniem do 100 km/h na poziomie 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną również ograniczono do 250 km/h. Toyota GR Supra z mniejszym silnikiem waży 1355 kg.

Napęd w obydwu wersjach przekazywany jest oczywiście na tył. Skrzynia to 8-stopniowy automat konstrukcji BMW.

Toyota GR Supra 2019Toyota GR Supra 2019 fot. Toyota

Bliskie związki z bawarską marką zauważymy od razu także we wnętrzu nowej Supry. Cały projekt praktycznie 1 do 1 przeszczepiono z BMW Z4 - mamy ten sam układ przycisków, system multimedialny, pokrętło do obsługi, dźwignię zmiany biegów czy kierownicę. Na pokładzie nie zabraknie oczywiście najnowszych systemów bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy.

Toyota na każdym kroku podkreśla, że w nowej Toyocie GR Suprze na pierwszym miejscu stoją wrażenia z jazdy. Ma to być jedno z najlepiej jeżdżących samochodów tej klasy. Stąd bardzo bliska współpraca z wyścigowym zespołem Gazoo Racing i wiele testów na torze. Z japońsko-niemieckiej dwójki to właśnie Toyota GR Supra ma być bardziej sportową propozycją.

Toyota GR Supra 2019Toyota GR Supra 2019 fot. Toyota

Do Europy w pierwszym rzucie ma trafić ok. 900 sztuk modelu. Produkcja pełną parą ruszy w czerwcu. Pojawiają się już pierwsze doniesienia o 270 tysiącach zł za edycję premierową, ale na pełny polski cennik musimy jeszcze poczekać.

Czy podoba Ci się stylistyka nowej Toyoty Supry?
Więcej o:
Copyright © Agora SA