Komentarze (104)
Dlaczego olej silnikowy warto wymieniać częściej niż zalecają producenci samochodów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosc

    0

    dla przedłużenia żywotności silnika oczywiście olej dobrej jakości np syntetyk

  • Gość: gosc

    0

    na pewno nie zaszkodzi aby olej wymienić częściej ja wymieniam w swoim aucie raz na rok tak średnio robię około 15 tys km a stosuje olej syntetyczny.

  • Gość: gosc

    0

    no dla LPG to ja wymieniam co 12 tys km ostatnio zakupiłem olej Shella na razie brak dolewek

  • Gość: puca

    Oceniono 1 raz 1

    tez raczej co 20-25 tys wymieniam 10 letnie auto oleju nie bierze ale tez nie oszczedzam przy kupnie , zadko wymieniam to moge kupic drozszy leje shella 0W-30 helixa

  • Gość: alok

    0

    Przy gazie wymieniam co 20 tys i jest ok, zawsze leje z delfi według mnie jakość i cena jest bardzo ok. Oleju nie bierze ani grama także jestem zadowolony

  • Gość: eleketero

    0

    Może to głupio zabrzmi, ale kompletnie się na tym nie znam - skąd wiadomo jaki konkretnie olej lać do danego silnika?

  • Gość: gosc

    0

    no ja przy LPG wymieniam co 15 tys km a stosuje olej syntetyczny Shell Helix Ultra 5W-40

  • Gość: Mirek

    0

    ja na półsyntetykach jeżdżę najczęściej, a juz zwłaszcza na K2 10W-40 bit. ly/6890_K2Olej10W40

  • Gość: Wojtula

    0

    ja zazwyczaj stosuję półsyntetyki i dobrze mi się sprawdzają, np. 10W40 bit. ly/6890_K2Olej10W40

  • Gość: gosc

    0

    przeciez każdy olej powinien spełniać swoje właściwości a wymiana to zalezy na jakim oleju jeżdzimy jakie paliwo co dla mnie to przy moim silniku na LPG stosuje olej Shell Helix Ultra 5 W-30 i wymieniam go co 15 tys km

  • Gość: Henryk

    0

    co 30 tysiecy sie wymienia i tylko co jakis czas sprawdzam czy jest odpowiedni poziom. jak jestem u mechanika z kontrola to i filtr sprawdzi czy do wymiany ale jak to bywa czesto mechanik powie ze do wymiany do zarobić chce dlatego trzeba miec zaufanego fachowca. Rodzaj oleju to chyba kazdy sobie z zalecen producenta bierze. ja szuakłem na Lubematch i wszystko mi znalazło jaki model i jaki olej .

  • mgz

    0

    Brat mojego przyjaciela mieszkajacy w Australii kupil Subary Forestera. Nie wiedzial, ze trzeba wymieniac olej. Przejechal w ten sposob 100000 mil. I co? I nic.

  • euro67

    Oceniono 1 raz 1

    Artykul sponsorowany przez wytworcow oleju i machanikow.
    Olej sytectyczny jest duzo bardziej odporny na zuzycie tym bardziej ze npw silnikach TDI, HDIetc temperatura jego pracy jest duzo nizsza niz wbezynowwych i wymaia oleju co 20-30 tys wg danych producenta wystacza. Sam jezdze samochodami z silnikiem hdi od 20 lat a bylo juz ich 6 i na kazdym krece do 200 tys km, zmieniam olej co 30 tys zawsze na syntetyczny 0w30 i zaden silnk nie bral nic oleju tak ze na 30 tys nic nigdy nie dolewalem i nie dolewam.

  • Gość: wymieniam_olej

    0

    Zawsze śmiać mi się chciało z Januszy typu "masz auto xx letnie to lej pół syntetyk czy minerał", co z tego że producent przewidział syntetyk i odpowiednią klasę lepkości i gęstości.
    Zresztą, przeczytajcie sobie jeszcze raz swój artykuł : oleje mineralne są do zużytych jednostek, ale syntetyczne lepiej chronią przed zużyciem. No logiczne przecież:)

  • Gość: Smarownik #1

    0

    Artykuł bardzo dobry i pożyteczny, należy jednak pamiętać, że większość producentów poza interwałem podanym w kilometrach podaje także interwał czasowy!
    Czyli najczęściej dla naszych warunków jazdy: 30 000 km lub 1 rok. Nie robi się tego bez powodu. Oleju nie wymienia się tylko dlatego, że jego parametry fizykochemiczne osiągnęły poziom graniczny ale także dlatego aby usunąć z wnętrza silnika zanieczyszczenia: sadzę, opiłki, wodę, kwaśne produkty spalania itd.
    I teraz przykład: mamy dwie sytuacje, np. przedstawiciela handlowego co robi rocznie 60 000 km i Jana Kowalskiego który jeździ autem po zakupy w piątek i do kościoła w niedzielę, Pan Jan przejeżdza tym autem 1500 km rocznie.
    Handlowiec powinien wymienić olej 2 razy w roku a Pan Jan 1. Pomimo tego, że Pan Jan jeździ 40 razy mniej niż handlowiec.
    Gdyby Jan Kowalski trzymał się tylko zalecenia 30 000 km to wymieniłby olej po 20 latach!!!

  • donmarek

    Oceniono 4 razy 2

    Sami mędrcy komentują. A ja dam wam radę: weź oleju, który lejesz do silnika, wlej do garnka i podgrzewaj go codziennie do około 90 C i popatrz co masz w tym garnku.
    A gdybyś w szkole sumienniej uczęszczał na fizykę i chemię zamiast na religię, to wiedziałbyś co jest wynikiem spalania.

  • blablick

    Oceniono 1 raz -1

    Wymiana olejów to bzdura. Podobnie jak używanie w dzisiejszych czasach silników cieplnych w samochodach.

  • Gość: kolejny_gość

    Oceniono 2 razy 2

    Pod koniec lat siedemdziesiątych WAT na zlecenie Sędziszowskiej Fabryki Filtrów PZL Sędziszów oraz FSO wykonał badanie zużycia oleju w silnikach spalinowych produkowanych w Polsce (w tym z Andrychowa). Wykazali, że najmniejsze zużycie części współpracujących w silniku osiągnięto podczas wymiany oleju co 20 tys.km natomiast jednocześnie filtr wymieniano co 5tys.km. Tę prawidłowość uzyskano tak przy filtrach bocznikowych jak i pełno przepływowych. W dwóch silnikach F125 (pierwszy włoski, drugi polski) oraz trzech Polonezach stosowałem te zasadę i nie miałem najmniejszych problemów z silnikami przez 200 - 250 tys. km przebiegu. Warto zaznaczyć, że te samochody (poza ostatnimi dwoma Polonezami) były z "drugiej lub kolejnej ręki". Ten referat z konferencji mam do dziś. Samochody już dawno po reinkarnacji w inne wyroby stalowe.

  • zbych21

    0

    Jest to może i słuszna rada dla kogoś, kto chciałby eksploatować ten sam samochód przez całe życie. W sumie to fajnie byłoby kupić za młodu nówkę, a na starość jeździć dobrze utrzymanym weteranem szos.
    Ja kupuję nówki i jeżdżę z 10 lat, jednak większość zmienia samochody co 3 - 5 lat, więc na co im takie rady?

  • Gość: wyjaśniam i pouczam

    Oceniono 3 razy 3

    Dlaczego warto go wymieniać częściej, niż zalecają producenci?
    Dlatego, by producenci więcej zarabiali.
    Z tych samych powodów ciągle wymienia się szmaty, telewizory, meble... - zawsze chodzi o pieniądze.
    O twoje PIENIĄDZE!

  • ksobier

    Oceniono 5 razy 3

    Moj samochod ma w tej chwili 7 lat i ma silnik dizla. Jest servisowany co roku w servisie producenta. Fakt, bije to po kieszeni, ale... co roku wymieniany jest olej (ok 14-15tys km), filtry i inne zuzywajace sie elementy. Silnik jest w dobrym stanie i nie ma z nim problemow.
    1 litr oleju na 1000km chyba swiadczy o tym, ze silnik jest mocno zuzyty i nieszczelny. Ja sprawdzam olej moze 2 razy rocznie i ani razu nie dolalem nawet kropelki. Nawet nie wiem jaki olej jest w silniku.
    Przyznaje, ze nie mieszkam w Polsce i moj samochod jest serwisowany tu gdzie mieszkam, wiec nie boje sie oddac go w rece serwisu producenta. Niedawno bylem w Polsce i zwrocilem uwage, ze wiele nienajstarszych samochodow szczegolnie z silnikiem dizla maja zrujnowany silnik. Przypuszczam, ze wina lezy po stronie uzytkownika i oszczedzaniu na serwisie.

  • 1stanczyk

    Oceniono 2 razy 0

    Mokwinski to jest kto?

    Mechanik samochodowy, specjalista od silników z co najmniej dziesięcioletnim stażem
    Inżynier z praktycznym doświadczeniem w eksploatacji silników?
    Inżynier chemik specjalista pracujący w niezależnym od producentów oleju i producentów samochodów laboratorium badawczym olejów silnikowych?

    To co pisze dyktują mu producenci oleju czy przepisuje z instrukcji obsługi samochodów?

    Z punktu widzenie optymalnej eksploatacji silników są co najmniej dwie sprzeczne ze sobą szkoły ... ale na pewno nie po to oleje są "nowocześniejsze" by je częściej wymieniać.

    Wymieniać co 8 tys . . . . .ktoś chce "być bardziej papieski niż sam papież", chyba ze to jest jakiś wyżyłowany silnik w samochodzie rajdowym czy wyścigowym

    W zależności od używanego paliwa, sposobu używania silnika wynikającego z takiej albo innej techniki jazdy zmienia się tak zużycie jak i "starzenie się" oleju.

    PS
    Badania robione pewnie z dziesięć lat temu przez ośrodki niezależne od producentów oleju i producentów samochodów wykazały, że limity przebiegu od wymiany do wymiany są wyssane z palca, zalezą bardziej od okresu/przebiegu gwarancyjnego niż pogarszających się parametrów oleju.

  • wichura

    Oceniono 10 razy 4

    Lubię te ludowe mądrości... Np. to, żeby wraz z wiekiem pojazdu lać coraz gęstszy olej. DO 100kkm full syntetyk, do 200kkm półsyntetyk, do 300kkm mineralny... A co powyżej 300kkm? Mazut?
    Mam stare autko, 1,6 benzyna, 110PS bez turbo. Przebieg ponad 300kkm i od nowości jeżdżę wyłącznie na full syntetyku najlepszej marki. Wymieniam jak popadnie - po 20-25kkm, kiedyś zrobiłem 40kkm i nic. Silnik pracuje jak zawsze, dolewać też nie muszę...

  • junk92508

    Oceniono 13 razy 7

    Naciąganie przez warsztawy i producentów oleju.

    Przy okazji warszat naciągnie na inne filtry - zupełnie niepotrzebnie...

    Od lat zmieniam co 30tys/2 lata i nigdy nie miałem problemów z silnikiem.

  • stan47.emeryt

    Oceniono 2 razy 0

    Biznes musi sie kręcić.

  • Gość: Ryszard

    Oceniono 4 razy 2

    przejechalem 180 tys km honda accord bez zmiany oleju.
    dolewalem okolo litra oleju co 6 miesiecy. honda miala 160 tys na liczniku jak przestalem zmieniac olej. silnik pracowal znakomicie, zadnych problemow, startowal za kazdym razem.

  • Gość: przycisk swiatel

    0

    wlaczam wylaczam

  • krzhum14

    Oceniono 14 razy 6

    Pod artykułem powinien być podpis - lobby koncernów naftowych.

  • Gość: Briton

    Oceniono 4 razy -4

    I znowu autor jest mądrzejszy niż konstruktorzy i projektanci?Jaki sens ma ten tekst;producenci olejow zapłacili??? Terminy zmian podawane w instrukcjach i tak sa już za dużym zapasem ,co jest oczywiste,bo który producent chciałby miec opinie ze jego silniki się czeso psuja ??W USA mnóstwo ludzi w ogole nie wymienia olejow,zwlaszcza swoich własnych jak choćby słynny Quaker State..Miałem mnóstwo aut i teraz tez mam z USA.Nigdy nie wymieniałem oleju częściej ,niż 2 razy przez caly mój okres użytkowania.Co robili następni nabywcy,nie wiem.Dopoki olej jest w miare przejrzysty a silnik pracuje normalnei,nei ma zadnej potrzeby żeby wymienac go częściej,a wredz przeciwnie; podany w instrukcji przebieg można spokojnie wydluzyc i to znacznie.

  • Gość: gosc

    Oceniono 1 raz 1

    Olej silnikowy jest jednym z najważniejszych płynów eksploatacyjnych: smaruje, chłodzi i czyści silnik. Czerwona kontrolka oznacza za niskie ciśnienie. Przyczyną może być ubytek oleju, awaria pompy lub czujnika ciśnienia.
    alejak.pl/auto.html#olej

  • Gość: max

    Oceniono 4 razy 2

    Ja wymieniam co 50 tys chociaż w moim aucie producent mówi że co 120 tys
    Nowe dafy producent chce co 200 tys i teraz kup takie auto jako uzywane.
    W taki sposób niszczy się silnik i biznes się kreci. Mój man ma 350 tys zero zuzucia.

  • Gość: Goly79PL

    Oceniono 3 razy 3

    Ta cena za serwis olejowy to jest zaliczona... Za same części (tj. Olej +filtr oleju tyle... Jeśli wychodzi tylko 5 l syntetyka... A jeżeli więcej, to też więcej kasy) a gdzie kasa dla mechanika.

  • P 45

    Oceniono 4 razy 0

    Zasada u mnie jest prosta. Jeżdżę do Opla wymieniać max co 15 tys. Autami robię po 300 tys bez awaryjnie. Jak ktoś dba to, ma.

  • Gość: Jan

    Oceniono 2 razy -2

    Mineralne oleje SWEPCO są porównywalne, a nawet lepsze od syntetycznych. Ocena właściwości oleju w zależności od tego, czy jest on mineralny, czy syntetyczny to nadużycie! Trzeba sprawdzać parametry konkretnego produktu! Np. olej mineralny SWEPCO pracuje w temperaturze (silnik) o 20 stopni niższej niż syntetyk i ma więcej dodatków uszlachetniających niż syntetyk!

  • schneckenkorn

    Oceniono 11 razy -1

    Ale bzdety. Przez roztargnienie przeczytałem całość. Musicie zabierać mój cenny czas?

  • pe_ro

    Oceniono 17 razy 7

    Informacja o tym, że olej należy zmieniać co 5, 10, 15 czy 30 tyś km jest równie prawdziwa jak ta, że buty zmieniamy raz do roku - najlepiej na wiosnę. Olej tak jak i buty same się nie zużywają i wszystko zależy od warunków eksploatacji czyli między innym od parametrów pracy silnika takich jak np. obciążenie, temperatura, rodzaj paliwa, budowy samego silnika i wielu innych zmiennych. Krzywa zużycia oleju nie jest linią prostą. Wymieniając olej zbyt wcześnie pozbywamy się oleju w jego najlepszych parametrach pracy. Wymieniając zbyt późno pogarszamy warunki smarowania. Najprostsza metoda to trzymać się zaleceń producenta samochodu wtedy jest duża szansa, że nie popełnimy błędu.

  • Gość: Oj,oj,oj

    Oceniono 4 razy -2

    Prywatnie mam octavie 1,4 l. z silnikiem benz.VW 80 ps (jestem zadowilony), zalecana wymiana co 30 tys.km. olej castrol 5w30 LL, wymieniam olej i filtr co 20-22 tys.km. Ale mam auto sluzbowe ford ,,transit'' diesel-turbo jest serwisowany i wymiana oleju o ww. parametrach w serwise co 50 tys.km. i filtr oleju ???. Fordem przejechalem 180 tys. km.i silnik sie trzyma, oleju nie bierze a nie jezdze oszczednie. Nie cieszy mnie taki interwal wymiany zwlaszcza filtra, ale nie moge nic na to, bo ONI sa madrzejsi (jestem od 45 lat kierowca oraz mech.samoch.) Sytuacja dzieje sie na terenie UE.Pisze by pokazac jakie interwaly zalecaja producenci !!

  • Artur Wacko

    Oceniono 8 razy -4

    A ja oglądalem na zachar off jak ekspert wypowiadał się, że oleju nie trzeba wymieniać częściej, tylko tak jak przewiduje to producent, czyli 20-30tys km. Skoro było to na zachar off, to zachar firmował to swoim nazwiskiem i autorytetem i ja mu wierzę!

  • Gość: Pytam tylko

    Oceniono 4 razy 0

    Mądra głowo, odpowiedz na jedno pytanie. Co będzie jeżeli do silnika z normą 504/507 wleję 502/505 albo zamiast dexos wleję olej spełniający starszą normę? Albo jeżeli zamiast normy VW wleję normę Opla i na odwrót? Pewnie grozi zatarciem silnika, wypaleniem uszczelek, stopieniem obudowy, korozją wałków rozrządu itd.

  • Gość: OilMaster

    Oceniono 9 razy 3

    To są informacje z przełomów wieku! Dziś praktycznie nie ma już olejów syntetycznych - są mineralne hydrokrakowane, w pełnej gamie lepkości od 0W20 przez popularne 5W30 i 5W40 do 10W60. Dodatkowo, ze względu na wymagania filtrów DPF, EGR i katalizatorów, oleje pozbawione są poprawiających własności smarne i trwałość związków siarki i fosforu.
    To właśnie z tych powodów: mineralne bazy HC oraz gorsze dodatki powinniśmy często zmieniać olej!

  • Gość: mgrLesio

    Oceniono 7 razy -3

    Skoro syntetyczne są lepsze, to właśnie te należało by stosować do silników wyeksploatowanych, żeby ich żywot przedłużyć. A stosując kiepski olej w starych silnikach, przyspieszamy ich koniec. Mam rację?

  • allegropajew

    Oceniono 36 razy 16

    W przypadku dolewania 1 litra na 1000 km żadna wymiana nie ma sensu. Czasem filtr i tyle.
    Wszak olej stale nowy!!!!
    Gościula

  • Gość: qwerty

    Oceniono 23 razy 9

    Robili test na jakiejś polibudzie, i wyszło na to, że z olejem silnikowym zaczyna coś się dziać po ok 70 tys kilometrów.

  • plastikpiokio

    Oceniono 33 razy 11

    interes musi się kręcić ---artykuł sponsorowany.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX