Który producent zasłużył na tytuł Innowacji Roku? Wybraliście zwycięzcę

Filip Trusz
Motoryzacyjną Innowacją Roku wybraliście system Predictive Active Suspension w nowym Audi A8! Limuzyna z Ingolstadt przy zderzeniu unosi bok.

Wyniki plebiscytu The Best of Moto.pl poznaliśmy w czasie gali The Best of Moto. O zwycięzcach zdecydowaliście Wy w głosowaniu na stronie plebiscytu. W kategoriach specjalnych to Wasz głos był kluczowy, my nie mieliśmy żadnego wpływu na wyniki.

Jedną z najciekawszych kategorii bez wątpienia była Innowacja Roku. W tej szerokiej kategorii chcieliśmy, by nasi czytelnicy wybrali najważniejszą spośród różnych innowacji motoryzacyjnych tego roku. Jakie zastosowane rozwiązanie technologiczne miało największe w 2018 r. największe znaczenie?

Innowacja Roku 2018 - nominowani:

  • System MBUX Mercedes-Benz

Rozszerzona rzeczywistość w nawigacji Mercedesa to prawdziwy przełom w dziedzinie sztucznej inteligencji. System przenosi na centralny ekran obraz z przedniej kamery, na który nanoszone są w czasie rzeczywistym wskazania i informacje.

  • Jaguar I-Pace

450 km na jednym ładowaniu? Jaguar udowadnia, że autem elektrycznym można pokonać drogę z Warszawy do Trójmiasta bez postoju na uzupełnienie energii. Ponadto, ma uszyte na wymiar wnętrze i dopracowany układ jezdny.

  • Unoszenie boku przy zderzeniu w Audi A8 (ZWYCIĘZCA)

Aktywne zawieszenie A8 wchodzi w nowy wymiar bezpieczeństwa. W przypadku uderzenia w bok pojazdu z prędkością większą niż 25 km/h, siłowniki zawieszenie unoszą uderzony bok o 8 cm, przez co siła uderzenia kierowana jest na mocniejsze części karoserii - progi i strukturę podłogi.

  • System kontroli napędu na 4 koła Super All Wheel Control w Mitsubishi

Dzięki zastosowaniu elektrycznych źródeł wykorzystujących trzy silniki elektryczne napędu 4WD, inżynierom udało się podnieść efektywność zaawansowanego mechanizmu. Układ wyposażono dodatkowo w Dwusilnikowy Układ Kontroli Znoszenia.

  • Przekazywanie kodu do "kluczyków" w Volvo

Szwedzki producent opracował aplikację pozwalającą zawiadywać samochodem z pozycji smartfona - otwierać zamki, a także uruchamiać silnik i sprawdzać status pojazdu. Może ona działać równolegle z tradycyjnym kluczykiem.

  • e-Pedal w Nissanie Leaf

System działa na prostej zasadzie. Opiera się na zmianie siły hamowania regeneracyjnego po odpuszczeniu gazu. Ma być na tyle mocne, by wytracać prędkość efektywnie i przy okazji odzyskiwać energię.