Pod kryptonimem Ford Police Interceptor Utility Hybrid kryje się nowy Ford Explorer. Ford nie chce jeszcze zdradzać dokładnych danych technicznych radiowozu z bardzo prostego powodu - na premierę nowego Explorera wciąż czekamy.
Ford przygotował dla policjantów dużego SUV-a z oszczędnym napędem hybrydowym. Składa się na niego 3,3-litrowy silnik benzynowy i motor elektryczny. Producent chwali się, że średnie zużycie paliwa nowego Interceptora Utility to 24 mpg (ok. 9,8 l /100 km). W zależności od przeznaczenia pojazdu roczne oszczędności na paliwie dzięki nowemu napędowi mają się wahać od 3 500 do nawet 5 700 dolarów. Ford podkreśla także, że podczas testów policji stanowej z Michigan oraz szeryfów z hrabstwa Los Angeles nowy radiowóz mógł się pochwalić lepszymi przyspieszeniami od poprzednika.
Nowy Ford Police Interceptor Utility wejdzie na służbę także w klasycznych odmianach z 3.0 EcoBoost i 3,3-litrową V-szóstką, ale bez wspomagającego ją silnika elektrycznego. Każdy Interceptor, niezależnie od wersji, ma napęd 4x4 i 10-biegowy automat.
Oprócz wzmocnionej konstrukcji, kogutów i nowych zderzaków, Ford Police Interceptor Utility ma być wyposażony w kilka nowoczesnych systemów, które będą wspomagać funkcjonariuszy. Jednym z nich jest Police Perimeter Alert - monitoruje on otoczenie pojazdu i potrafi śledzić przestępców. W razie zagrożenia zamknie drzwi i okna, aby chronić policjantów.