Opinie Moto.pl: Peugeot Rifter - czym różni się od Citroena Berlingo?
Dwa tygodnie przed testem Peugeota Riftera miałem okazję jeździć jego bratem bliźniakiem, nowym Citroenem Berlingo. Auta miały praktycznie identyczne wyposażenie i dokładnie ten sam napęd (1.5 BlueHDi 130 i ręczna skrzynia), a od strony zastosowanych rozwiązań, technologii pojemności schowków i bagażnika obydwa nie różnią się prawie w ogóle. Nie ma więc sensu się powtarzać. Test Berlingo znajdziecie poniżej:
Citroen Berlingo z topowym dieslem kosztuje wyjściowo 76 800 zł, Peugeot Rifter - 89 700 zł. Rifter jest trochę lepiej wyposażony w standardzie, ale różnica jest i tak spora. Czy warto dopłacać?
Peugeot Rifter - różnice w wyglądzie
Awangardowa stylistyka Citroena Berlingo wzbudza kontrowersje i słyszałem wiele opinii, że auto jest "po prostu brzydkie". Sam bym się z tym nie zgodził, ale bardziej stonowany Peugeot Rifter podoba mi się dużo bardziej. Kombivan Peugeota, mimo charakterystycznego dla segmentu, pudełkowatego kształtu, prezentuje się dynamicznie i nie zabrakło mu kilku ciekawych, ostrych, stylistycznych akcentów. Najspokojniejszym i zdecydowaniem najbardziej klasycznym autem z całej trójki jest Opel Combo Life.
Co ciekawe, Riftera można zamówić nawet ze sportowym pakietem GT-Line.
Peugeot Rifter fot. Filip Trusz
Peugeot Rifter - różnice we wnętrzu
Różnice między Peugeotem i Citroenem dostrzeżemy jeszcze wyraźniej, kiedy zajrzymy do wnętrza. Kombivan, jak przystało na nowego Peugeota, wyróżnia się oryginalnym projektem kabiny. To tzw. i-Cockpit z małą, bardzo nisko umieszczoną kierownicą i zegarami, na które patrzymy ponad wieńcem. Nie każdemu taki projekt musi pasować, ale ja bardzo polubiłem się z pomysłem Peugeota.
Na plus zapisuję także lepsze zagospodarowanie przestrzeni pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera. W testowanym Citroenie Berlingo znajdowała się tu pusta przestrzeń, w Rifterze mamy zabudowany tunel z dwoma dużymi schowkami, które możemy zamknąć i ukryć nasze drobiazgi przed niepowołanymi oczami.
Jakoś wykorzystanych materiałów i ich spasowanie są bardzo podobne. Również na liście opcji i systemów bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy znajdziemy te same pozycje.
Peugeot Rifter fot. Peugeot
Peugeot Rifter - różnice we wrażeniach z jazdy
Obydwa kombivany miały ten sam silnik 1.5 BlueHDi 130 KM i zaskakująco porządną, sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów. Różnice są niewielkie. Wydaje mi się, że Peugeot Rifter jest trochę twardszy i bardziej zwarty, ale może to być siła sugestii. Peugeoty zwykle są twardsze od Citroenów, więc możliwe, że się tym zasugerowałem. Obydwa auta prowadzą się praktycznie identycznie, a na liście wersji silnikowych znajdziemy te same jednostki o tych samych parametrach.
Opinie Moto.pl: Peugeot Rifter - podsumowanie
W konkursie Autobest pod uwagę bierze się stosunek ceny do jakości, design, możliwości systemów multimedialnych na pokładzie, dostępność części zamiennych i ofertę serwisową. Modele ubiegające się o nagrodę muszą kosztować poniżej 20 000 euro. Tegoroczny świetny wynik trojaczków PSA mnie nie dziwi - trudno znaleźć równie praktyczne, a przy tym rozsądnie wycenione auta na rynku.
Czy poleciłbym wybór Peugeota Riftera? Auto podobało mi się bardziej niż Berlingo. Nie tylko z wyglądu, ale także we wnętrzu. Jednak obydwa są do siebie tak bardzo podobne, że jeżeli szukacie kombivana i nie chcecie dopłacać, to Citroen będzie równie dobrym wyborem.
-
Odcinkowy pomiar prędkości na A1. 1300 mandatów w jeden dzień, a to dopiero początek
-
SUV kochany przez Polaków. Co sprawia, że Toyota RAV4 jest tak popularnym autem?
-
Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
- Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
- Suzuki Jimny wraca do sprzedaży jako ciężarówka. Zmiana homologacji sposobem na przetrwanie
- Hyundai wprowadza kolejnego crossovera. Bayon będzie mniejszy od Kony
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
- Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek
Forum
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (9)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (37)
- OT - zadania dla Bidena (64)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (31)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (20)
- Ofensywa antykuligowa (19)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)