Opinie Moto.pl: Peugeot Rifter - czym różni się od Citroena Berlingo?

Filip Trusz
Trojaczki Rifter, Berlingo i Combo Life zostały uznane w konkursie Autobest 2019 za najlepsze auto, jakie można kupić w Europie. Czy warto dopłacać i zamiast Berlingo wziąć droższego Riftera?

Dwa tygodnie przed testem Peugeota Riftera miałem okazję jeździć jego bratem bliźniakiem, nowym Citroenem Berlingo. Auta miały praktycznie identyczne wyposażenie i dokładnie ten sam napęd (1.5 BlueHDi 130 i ręczna skrzynia), a od strony zastosowanych rozwiązań, technologii pojemności schowków i bagażnika obydwa nie różnią się prawie w ogóle. Nie ma więc sensu się powtarzać. Test Berlingo znajdziecie poniżej:

Citroen Berlingo z topowym dieslem kosztuje wyjściowo 76 800 zł, Peugeot Rifter - 89 700 zł. Rifter jest trochę lepiej wyposażony w standardzie, ale różnica jest i tak spora. Czy warto dopłacać?

Peugeot Rifter - różnice w wyglądzie

Awangardowa stylistyka Citroena Berlingo wzbudza kontrowersje i słyszałem wiele opinii, że auto jest "po prostu brzydkie". Sam bym się z tym nie zgodził, ale bardziej stonowany Peugeot Rifter podoba mi się dużo bardziej. Kombivan Peugeota, mimo charakterystycznego dla segmentu, pudełkowatego kształtu, prezentuje się dynamicznie i nie zabrakło mu kilku ciekawych, ostrych, stylistycznych akcentów. Najspokojniejszym i zdecydowaniem najbardziej klasycznym autem z całej trójki jest Opel Combo Life.

Co ciekawe, Riftera można zamówić nawet ze sportowym pakietem GT-Line.

Peugeot RifterPeugeot Rifter fot. Filip Trusz

Peugeot Rifter - różnice we wnętrzu

Różnice między Peugeotem i Citroenem dostrzeżemy jeszcze wyraźniej, kiedy zajrzymy do wnętrza. Kombivan, jak przystało na nowego Peugeota, wyróżnia się oryginalnym projektem kabiny. To tzw. i-Cockpit z małą, bardzo nisko umieszczoną kierownicą i zegarami, na które patrzymy ponad wieńcem. Nie każdemu taki projekt musi pasować, ale ja bardzo polubiłem się z pomysłem Peugeota.

Na plus zapisuję także lepsze zagospodarowanie przestrzeni pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera. W testowanym Citroenie Berlingo znajdowała się tu pusta przestrzeń, w Rifterze mamy zabudowany tunel z dwoma dużymi schowkami, które możemy zamknąć i ukryć nasze drobiazgi przed niepowołanymi oczami.

Jakoś wykorzystanych materiałów i ich spasowanie są bardzo podobne. Również na liście opcji i systemów bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy znajdziemy te same pozycje.

Peugeot RifterPeugeot Rifter fot. Peugeot

Peugeot Rifter - różnice we wrażeniach z jazdy

Obydwa kombivany miały ten sam silnik 1.5 BlueHDi 130 KM i zaskakująco porządną, sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów. Różnice są niewielkie. Wydaje mi się, że Peugeot Rifter jest trochę twardszy i bardziej zwarty, ale może to być siła sugestii. Peugeoty zwykle są twardsze od Citroenów, więc możliwe, że się tym zasugerowałem. Obydwa auta prowadzą się praktycznie identycznie, a na liście wersji silnikowych znajdziemy te same jednostki o tych samych parametrach.

Opinie Moto.pl: Peugeot Rifter - podsumowanie

W konkursie Autobest pod uwagę bierze się stosunek ceny do jakości, design, możliwości systemów multimedialnych na pokładzie, dostępność części zamiennych i ofertę serwisową. Modele ubiegające się o nagrodę muszą kosztować poniżej 20 000 euro. Tegoroczny świetny wynik trojaczków PSA mnie nie dziwi - trudno znaleźć równie praktyczne, a przy tym rozsądnie wycenione auta na rynku.

Czy poleciłbym wybór Peugeota Riftera? Auto podobało mi się bardziej niż Berlingo. Nie tylko z wyglądu, ale także we wnętrzu. Jednak obydwa są do siebie tak bardzo podobne, że jeżeli szukacie kombivana i nie chcecie dopłacać, to Citroen będzie równie dobrym wyborem.