Niemcy kupują mniej aut niż przed rokiem - podsumowanie 2018 r.

Jak wynika z najnowszego raportu, niemiecki rynek samochody wypada gorzej niż przed rokiem. Liczba rejestracji nowych samochodów osobowych jest gorsza niż rok wcześniej aż o jedną dziesiątą.

Według najnowszych statystyk KBA, czołową marką na rynku niemieckim pod koniec listopada jest Volkswagen. Koncern z Wolfsburga sprzedał w tym czasie ponad 600 tys. egzemplarzy samochodów. Producent nieśmiertelnego Golfa zaliczył delikatny wynik dodatni (+ 2,4 proc.), ale jak oceniają eksperci – to zasługa wzrostów wygenerowanych w poprzednich miesiącach tego roku.

Liczba rejestracji na koniec listopada zbliżyła się do poziomu 3,2 mln egzemplarzy.

Oto ranking najpopularniejszych marek na niemieckim rynku w listopadzie 2018 roku:

  1. Volkswagen: 601 991 rejestracji (+2,4%)
  2. Mercedes-Benz: 296 287 (-3,6%)
  3. BMW: 240 192 (+1,3%)
  4. Audi: 238 664 (-10,1%)
  5. Ford: 234 612 (+3,6%)
  6. Opel: 212 373 (-6,3%)
  7. Skoda: 184 598 (+2,4%)
  8. Renault: 121 141 (-1,6%)
  9. SEAT: 114 979 (+14,7%)
  10. Hyundai: 106 360 (+5,7%)
Więcej o:
Copyright © Agora SA