Porsche 718 T - przyjemność z jazdy na pierwszym miejscu

Filip Trusz
Porsche 718 Boxster i Cayman tuż przed końcem roku doczekały się nowej wersji. Tradycyjnie, litera "T" w modelach Porsche pochodzi od słowa "Touring" i stanowi synonim przyjemności z jazdy w najbardziej purystycznej formie.

Porsche 718 Boxster T będzie kosztowało w Polsce 286 800 zł, a Porsche 718 Cayman T - 283 700 zł. Najnowsze wcielenia 718 można już zamawiać.

Jednostkę napędową znamy dobrze z bazowych Porsche 718. Turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 300 KM rozkręca się do 7500 obr./min. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm przy 2150 obr./min. Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK: 1380 kg). Dzięki stosunkowi masy do mocy w wysokości 4,5 kg/KM (PDK: 4,6 kg/KM) może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 s (PDK: 4,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Porsche 718 TPorsche 718 T fot. Porsche

Odmiana T wyróżnia się 20-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich, sportowym zawieszeniem PASM obniżonym o 20 mm, a także skróconym drążkiem zmiany biegów z czerwonym oznaczeniem rozkładu przełożeń oraz pakietem Sport Chrono. 718 T ma najlepiej czuć się przede wszystkim na krętych, wąskich drogach. Lista „zredukowanych” elementów obejmuje czarne taśmy na panelach drzwi oraz sportowe fotele z dwukierunkową elektryczną regulacją, ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz logo „718” wyhaftowanym na zagłówkach.

W walce ze zbędnymi kilogramami Porsche w 718 T pozbyło się systemu multimedialnego PCM, a jego miejsce zajmuje pojemny schowek. System PCM trafił na listę opcji.

Porsche (zdjęcie ilustracyjne)Porsche (zdjęcie ilustracyjne) fot. Porsche

Szczególnym wyróżnikiem 718 T są dynamiczne mocowania przekładni – system PADM, który minimalizuje wibracje w obszarze silnik/skrzynia i ogranicza ruchy mogące wpływać na dynamikę jazdy z uwagi na całkowitą masę układu napędowego. Niemcy chwalą się, że dzięki temu przy zmianie obciążenia oraz w szybko pokonywanych zakrętach zachowanie samochodu staje się zauważalnie precyzyjniejsze i stabilniejsze. Jednocześnie komfort podczas jazdy na nierównych drogach pozostaje bez zmian.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.