McLEAR - elektronicznym pierścionkiem otworzysz samochód

Nowe samochody stają się powoli centrami rozrywki z coraz większym udziałem autonomicznych technologii. Dlatego przestają dziwić coraz bardziej rozbudowane kluczyki, które powoli przypominają smartfony i nie służą już tylko do otwierania i zamykania drzwi.

Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, które mają ułatwić życie kierowcom i poprawić poziom bezpieczeństwa. Jednym z kluczowych elementów wyposażenia jest kluczyk samochodowy, którego rolą nie jest już tylko otwieranie i zamykanie zamka oraz uruchamianie samochodu. Ten element staje się powoli podręcznym centrum dowodzenia. BMW jakiś czas temu wprowadziło pilota, który pozwala sprawdzić, czy wszystkie drzwi są zamknięte oraz jaki jest poziom paliwa. Oprócz tego można sterować światłami, klimatyzacją, a nawet przeparkować samochód.

Jednym  z najnowszych rozwiązań jest możliwość połączenia z samochodem za pomocą inteligentnego pierścionka z nadajnikiem NFC i RFID.

– W branży motoryzacyjnej dokonał się ogromny postęp technologiczny – obecnie większość marek i modeli samochodów ma dostęp do internetu, wbudowane systemy GPS i rozrywki. Wiele samochodów wyposażono w system bezkluczykowy, a nasza technologia działa w dokładnie ten sam sposób – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Daniel Blondell, dyrektor operacyjny w firmie McLear.

Każdy pierścionek ma przypisany numer identyfikacyjny. Po ściągnięciu aplikacji McLear należy wprowadzić do niej numer identyfikacyjny. Dzięki temu łączymy aplikację z pierścionkiem. Technologia NFC pozwala na transfer danych między dwoma urządzeniami znajdującymi się blisko siebie, maksymalnie upraszczając cały proces.

– Naszym inteligentnym pierścionkiem dzięki technologii NFC i RFID można więc otwierać drzwi do samochodu czy uruchamiać jego silnik. Nazywamy to formatem – kluczyk można zastąpić pierścionkiem, choć jednym i drugim można otworzyć samochód i uruchomić silnik. Technologia zostaje taka sama, tylko możemy wybrać inny format – mówi Daniel Blondell.

Firma McLear obecnie prowadzi rozmowy z producentami samochodów na temat wprowadzenia pierścionka w wybranych modelach. Najnowszy raport MarketsandMarkets sugeruje, że rynek takich rozwiązań będzie wart do 2021 r. ponad 139 mld dol.

Więcej o:
Copyright © Agora SA