W zeszłym roku pojawiły się pierwsze wzmianki na temat reaktywowania obydwu marek. Jak widać, plotki nie były bezpodstawne. Jeszcze w tym tygodniu płocki koncern uruchomi dwie stacje - w Warszawie będzie to CPN, a w Bodzanowie pod logo Petrochemii. Logotypy obydwu marek pojawią się na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz budynkach obu stacji. W ofercie obiektów znajdziemy podstawową ofertę gastronomiczną oraz kawę i hot-dogi.
PKN Orlen już jakiś czas temu dostrzegł spory potencjał biznesowy i marketingowy związany z reaktywacją marki. Zdaniem koncernu znaki towarowe CPN i Petrochemii są "wysoce rozpoznawalne" i "budzą pozytywne reakcje klientów".
Marka CPN jest jednym z ważnych rozdziałów polskiego koncernu. Logotyp to klasyka polskiego wzornictwa i sam w sobie jest unikatowym dziełem sztuki - od wielu lat jest eksponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie. Identyfikację wizualną CPN, na czele z logo, zaprojektowali w latach 60., Ryszard Bojar. Stefan Solik i Jerzy Słowikowski.
Centrala Produktów Naftowych (CPN) powstała 3 grudnia 1945 r. Na szczytowy okres rozwoju firmy przypada ponad 1400 stacji benzynowych oraz flota prawie 600 nowoczesnych autocystern.
Spółka Petrochemia Płock powstała w reakcji na wzrastające zapotrzebowanie na paliwa oraz surowce do produkcji wynikające z gwałtownego rozwoju przemysłu i motoryzacji w latach 50. XX w., a także niewystarczające zdolności przerobowe istniejących już rafinerii. W 1999 roku CPN połączono z Petrochemią Płock w Polski Koncern Naftowy, który wiosną 2000 roku zaczął korzystać z nazwy Orlen. Jednocześnie ze stacji firmy wycofano markę CPN.