Opinie Moto.pl: Nowe Porsche Macan i Macan S - samochodowa Liga Mistrzów

Filip Trusz
Porsche Macan to wzór SUV-a klasy średniej. I tak naprawdę nie potrzebował jeszcze żadnych poważniejszych zmian. Nie spodziewajcie się więc, że słowo "nowy" oznacza tu rewolucję. Co nie oznacza, że Macan nie podniósł poprzeczki jeszcze wyżej.

Co nowego w stylistyce Porsche Macana?

Nowe Porsche Macan rozpoznamy od razu. Zgodnie z DNA designu Porsche nowy Macan otrzymał trójwymiarowy panel LED z tyłu nadwozia i charakterystyczne czteropunktowe światła hamowania. Zaprojektowane na nowo przednie lampy standardowo korzystają z oświetlenia LED-owego. Reszta zmian to już liftingowa klasyka gatunku - drobna kosmetyka, a spostrzegawczy zauważą, że pas przedni jest teraz optycznie szerszy.

Wzbogacono także paletę dostępnych lakierów o kilka nowych kolorów: srebrny Dolomite Silver Metallic, szary Crayon czy niebieski Miami Blue. Moim faworytem jest jednak Mamba Green Metallic - Macan w jadowitej zieleni prezentuje się spektakularnie!

 

Bazowe Porsche Macan - mniej koni, te same osiągi

Przygodę z nowym Porsche Macanem rozpocząłem od bazowej wersji, gdzie pod maską pracuje silnik 2.0 turbo R4. Jednostka wyróżnia się udoskonaloną geometrią komór spalania i filtrem cząstek stałych. Przed liftingiem Macan rozwijał 252 KM mocy, teraz to 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego (nowe normy...). Inżynierom Porsche udało się jednak zatuszować lekki spadek mocy i Macan może się pochwalić identycznymi osiągami, co poprzednik.

W połączeniu z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h.

Lifting to też okazja do poprawienia i tak chwalonego prowadzenia Macana. Inżynierowie zmodyfikowali głównie podwozie, które zapewnia teraz większy komfort i jeszcze lepsze prowadzenie.

Nowe Porsche Macan 2018Nowe Porsche Macan 2018 fot. Filip Trusz

Porsche Macan S z nową V-szóstką

Zakochać można się już w zwykłym Macanie, bo Porsche wprost zachwyca na krętych górskich drogach. Czasami da się zapomnieć, że prowadzimy SUV-a z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości. Macan zaskakuje pewnością prowadzenia, chęcią z jaką skręca i frajdą, jaką potrafi dostarczyć. Napęd 4x4 lubi przerzucić większość mocy na tylną oś, co jeszcze bardziej podkręca zabawę za kierownicą. Nowy Macan nie zapomina też, że jest pełnoprawnym, komfortowym SUV-em klasy premium - ma sporo miejsca w środku, duży bagażnik, a kolejne kilometry połykamy w otoczeniu materiałów najwyższej jakości i nienagannej ciszy, nawet na autostradzie.

Porsche Macan S dodaje do tego jeszcze lepsze osiągi i ostrzejszy charakter. Tutaj setka to już kwestia 5,1 lub 4,9 s z obowiązkowym pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna to 254 km/h.

Pod maską Macana S pracuje nowa, turbodoładowana jednostka V6 o pojemności 3 l. Silnik został mocno przeprojektowany - przykładowo, układ doładowania przeniesiono pomiędzy głowice. Dzięki temu V-szóstka jeszcze szybciej reaguje na wciśnięcie gazu. Kierowca ma teraz do dyspozycji 354 KM mocy (+14 KM) i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+20 Nm).

Nowe Porsche Macan 2018Nowe Porsche Macan 2018 fot. Porsche

Bardziej multimedialne wnętrze

Tegoroczny lifting przyniósł Macanowi także nowy system multimedialny z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala. Sam system znamy już z nowej Panamery oraz większego brata Macana, modelu Cayenne. Oferuje on nawigację online, przygotowanie do integracji telefonu komórkowego, dwa interfejsy audio oraz inteligentne sterowanie głosowe.

Lista seryjnych funkcji obejmuje również Porsche Connect Plus (z modułem telefonicznym LTE i czytnikiem kart SIM), hotspot WLAN oraz szereg usług Porsche Connect.

Lista pokładowych systemów powiększyła się o nowego asystenta jazdy w korku.Z innych nowości możemy wymienić jonizator powietrza, podgrzewaną przednią szybę oraz kierownicę GT, która nawiązuje do 911.

Nowe Porsche Macan 2018Nowe Porsche Macan 2018 fot. Filip Trusz

Porsche Macan - opinie Moto.pl. Podsumowanie

Porsche Macan w dalszym ciągu gra w samochodowej Lidze Mistrzów. Na rynku nie znajdziemy drugiego tak dobrego i świetnie jeżdżącego SUV-a o podobnych rozmiarach. A w nowy rok Macan wjedzie jeszcze lepszy. Lifting absolutnie niczego zepsuł, a kilka rzeczy jeszcze poprawił.

Cena nowego Porsche Macana

Nowe Porsche Macan będzie kosztować w Polsce 248 000 zł. To lekka podwyżka ceny, ale Porsche wynagradza ją bogatszym wyposażeniem standardowym, które obejmuje LED-owe reflektory z przodu, nowy system PCM z nawigacją online oraz Connect Plus, a także o układ antywłamaniowy z nadzorem kabiny.

Porsche Macan S to wydatek minimum 303 600 zł.

Karolina Pilarczyk: "Na zawodach muszę z prędkością 160 km/h dojechać na milimetry do ściany, ocieram się o drzwi przeciwnika. To walka gladiatorów."

Więcej o:
Copyright © Agora SA